Esquerra Republicana celebra que es desencalli la comarca del Lluçanès i encoratja el Govern a impulsar-la tan aviat com sigui possible

Esquerra Republicana aplaudeix la decisió del Govern de desencallar la creació de la comarca del Lluçanès, aturada per diversos motius des de la votació en consulta popular que el juliol del 2015 va obtenir una majoria molt clara de vots a favor d'impulsar-la.

Els republicans i les republicanes consideren que és una notícia molt positiva que el Govern, i en concret la conselleria de Presidència, s'hagi fet seu el mandat democràtic de la consulta i hagin ofert al Consorci del Lluçanès i al territori treballar conjuntament la millor via per tramitar-ho definitivament.

En aquest sentit Esquerra Republicana, que manté el seu compromís per crear la 43a comarca catalana i per donar resposta a una demanda territorial històrica, encoratja al Govern a fer-ho possible i aposta per desencallar-ne la tramitació amb la màxima celeritat. De fet, els republicans defensen que la millor via és una tramitació d'urgència des del Govern que rebi un aval sense fissures del Parlament. Per això fan una crida a la resta de forces parlamentàries a donar-hi suport.

Per tot plegat, Esquerra Republicana considera que els tràmits s'han de posar en marxa tant aviat com sigui possible per aprofitar l'oportunitat que brinda ara el calendari per constituir nous consells comarcals ja amb el Lluçanès constituït, enlloc de dilatar-ho gaire més enllà.

Esquerra fa anys que reivindica la comarca del Lluçanès, especialment perquè suposa també una defensa de la presa de decisions territorial. En aquest sentit, recorda que els tràmits parlamentaris ja havien arrencat, de la mà de Marta Rovira, una tramitació que va decaure per l'aplicació forçada del 155.