La diputada al Congrés, Rosa María Bonàs, ha sol·licitat aquest matí a la ministra de Sanitat, Elena Salgado, la despenalització del consum de cannabis ja que, segons ha afirmat, “l’Estat ha de ser capaç d'adaptar-se a una demanda social creixent que no té cap control sanitari’.
Per a la diputada, “s’ha d'apostar per normalitzar una pràctica generalitzada apostant per l'educació, la major informació i el consum responsable” davant la prohibició i restricció de llibertats.
En el transcurs de la compareixença de la ministra davant de la comissió per a l'Estudi de les Drogues, Bonàs ha recordat que una societat crítica i democràtica no s'ha de basar en legislacions “arcaiques” que “l’únic que comporten és incrementar el col·lapse als jutjats”.
També ha volgut recordar que el prohibicionisme “mai ha funcionat” citant exemples com la llei seca “sinó que ha fomentat l'aparició de màfies i mercat negre”, ha sentenciat.