ERC rep el suport de tots els grups de tradició democràtica perquè es torni a permetre l’ús de les llengües cooficials de l’Estat al Congrés

El portaveu al Congrés, Joan Tardà, ha rebut avui el suport de tots els grups de la ponència de reforma del reglament, tret del PP, perquè es torni a permetre l’ús limitat de les llengües cooficials a la Cambra. El debat sobre la reforma reglamentària s'ha vist entorpit per les maniobres dels set diputats del PP presents a la ponència que han començat a fer intervencions repetitives perquè no s'abordés l'afer lingüístic.

Tardà ha deixat clar que la permissivitat d'ús del català en les introduccions de les intervencions amb la immediata traducció al castellà és una mesura "provisional que mai no s'hauria d'haver suprimit". Segons ha transcendit, el mateix president del Congrés, Manuel Marín, va reconèixer dimarts passat haver-se excedit amb Tardà fa dues setmanes, quan va increpar-lo després de considerar que parlar 21 segons en català era'excessiu.

Tardà ha destacat que ara qui té la darrera paraula és Manuel Marín que haurà de decidi si accepta o no retornar a la situació d'ús limitat del català, l'èuscar i el gallec que ell mateix va tolerar i després va prohibir.

El portaveu al Congrés ha remarcat la importància d'haver aconseguit el suport "de tots els demòcrates" en aquest assumpte i ha assegurat que el reconeixement de la plurinacionalitat i el plurilingüisme estatal "no té retorn".