Marta Vilalta, secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, preparant-se per la roda de premsa / Marc Puig

Vilalta rebutja que la justícia espanyola deixi Catalunya sense govern i demana respondre conjuntament a l'alçada de la situació

La portaveu i secretària general adjunta d'Esquerra Republicana al Parlament, Marta Vilalta, ha insistit que cal una resposta de consens de l'independentisme per respondre "a l'intent d'atemptar contra la primera institució del país". Ho ha dit a l'espera que el Tribunal Suprem decideixi en ferm si inhabilita el president de la Generalitat, Quim Torra. "El més important és saber respondre a l'alçada d'una situació tan greu", i per això Vilalta ha insistit en asseure's i debatre matisos per teixir una resposta de país.

I "la resposta sempre serà bona si la sabem posar a les mans de la ciutadania i fem que la democràcia guanyi la repressió; una resposta consensuada; més democràcia i més drets", ha afirmat la portaveu d'Esquerra Republicana en roda de premsa aquest dilluns.

En aquest sentit, els republicans qualifiquen de "molt greu" que es vulgui qüestionar la figura del president de la Generalitat amb una inhabilitació, "una nova mostra de repressió política". "No volem que el Suprem marqui l'agenda de la legislatura, que la justícia espanyola decideixi qui ocupa la presidència", ha advertit Vilalta. I Esquerra tampoc vol que "algú aprofiti aquesta situació per fer-ne electoralisme; seria una gran irresponsabilitat". Per això demanen prioritzar el consens per respondre-hi i un bon moment per exposar una nova estratègia unitària en cas d'inhabilitació podria ser el debat de política general que arrenca aquesta setmana al Parlament, ha afegit la portaveu.

Tot plegat ho ha dit just el dia que les aules es tornen a omplir de mestres i alumnes per primer cop després del tancament dels centres fa mig any. "Volem agrair la tasca del personal docent, la comunitat educativa i el Govern per fer-ho possible, i també a les famílies per ser corresponsables d'un inici de curs "amb les màximes garanties i seguretat".

Amb tota probabilitat, caldrà tancar escoles i aïllar grups d'alumnes, però els republicans agraeixen els esforços per fer avançar el curs amb "màxima normalitat". "L'educació és un dret fonamental i l'hem de garantir, l'escola és font de cohesió social, garanteix la igualtat d'oportunitats i és un pilar fonamental de qualsevol societat democràtica", ha conclòs Vilalta.

Marta Vilalta, secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, en roda de premsa / Marc Puig

Etiquetes