El diputat d’Esquerra al Congrés Joan Tardà ha defensat a la comissió d’Agricultura del Congrés dels Diputats una proposició no de llei per aconseguir que els preus que cobren els pagesos pels seus productes no tinguin una separació tan abismal respecte el preu final de venta.
Tardà ha explicat que la situació actual de l’Estat espanyol suposa ‘expulsar els productors del mercat perquè els preus que els paguen pels seu productes moltes vegades estan per sota del preu de cost’. Tardà ha explicat que ‘pretenem que s'estableixin mecanismes de control del preu de venda de la fruita i la verdura per detectar situacions de risc que permetin introduir mesures pal·liatives o de prevenció davant un descens anormal del preu de la fruita i la verdura tal com es ve fent a l'Estat francès des de l'any 2006’ i que també es porta a terme a Alemanya des del 2008.
El diputat independentista ha defensat que es pugui posar el doble etiquetatge als productes, perquè es conegui el preu de cost i el preu que paga el ciutadà. Finalment, també ha reclamat que es porti a terme una campanya per promocionar el consum de fruites i verdures. La proposició no de llei s’ha aprovat amb el suport de tots els grups, a excepció del PSOE.