La portaveu adjunta al Parlament, Meritxell Serret, acompanyada de la resta de representants republicans, en roda de premsa. MARC PUIG

Davant l’opció “caduca i insostenible” del govern espanyol, els republicans defensen un tren orbital, millors connexions ferroviàries, potenciar la xarxa viària secundària i un corredor biològic

Esquerra Republicana ha presentat aquest dimecres al Parlament una proposta alternativa al Quart Cinturó basada en la mobilitat sostenible, enfront l’opció “caduca i insostenible” plantejada pel govern espanyol. La portaveu adjunta del grup republicà a la cambra catalana, Meritxell Serret, ha detallat que la proposta planteja un tren orbital i una millor connexió amb Rodalies i Ferrocarrils, millorar la xarxa viària secundària del Vallès i les connexions entre els vallesos, la protecció agroforestal i un corredor biològic per protegir la fauna, a més de l’exigència al ministeri que aturi definitivament el projecte del Quart Cinturó.

“La resposta a la desinversió crònica de l'Estat espanyol a Catalunya no pot ser rescatar un projecte caduc i insostenible com és la B40. Volem, i de fet, tenim, una alternativa”, ha destacat Serret. El pla el recull una proposta de resolució que serà debatuda a la Comissió de Polítiques Digitals i Territori, i que els republicans esperen que compti amb el suport d’altres grups parlamentaris.

Necessitem inversions, i volem decidir-les amb el consens territorial i social i amb criteris ambiental
Meritxell Serret Portaveu adjunta del grup d'Esquerra Republicana al Parlament de Catalunya.

“Volem inversions modernes, actualitzades, útils a la ciutadania, no propostes obsoletes”, ha reiterat Serret. La diputada ha qualificat de “cortina de fum” la visita la passada setmana de la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, i ha llançat un missatge al PSOE i el PSC: “Si volen fer campanya, que la facin, però el preu no pot ser anar contra la mobilitat sostenible, imposar un Quart Cinturó obsolet embolcallant-lo amb paraules buides, ni una pretesa titularitat d’infraestructures sense concrecions ni diners”.

“Necessitem inversions, i volem decidir-les amb el consens territorial i social, amb criteris ambiental i que contribueixin a la resiliència del territori”, ha resumit Serret, que ha estat acompanyada a la roda de premsa dels diputats del Vallès Oriental Chakir El Homrani i Ángeles Llive, el diputat del Vallès Occidental Juli Fernàndez, la secretària de Transició Ecològica i Habitatge d'Esquerra Republicana, Sílvia Casola; i els regidors portaveus dels grups municipals d'Esquerra Republicana a Sabadell, Gabriel Fernàndez; a Terrassa, Isaac Albert; i a Mollet del Vallès, Marta Vilaret.