El coordinador nacional d'Esquerra Republicana, Pere Aragonès, intervé a la convenció municipalista

El coordinador nacional d'Esquerra Republicana també ha denunciat la manca de feina de l'Estat per alleujar la situació dels autònoms. I en aquest sentit, ha reivindicat la feina de Generalitat malgrat les limitacions

“No es pot entendre l'agenda de la reconstrucció socioeconòmica del país sense l'agenda republicana”. El coordinador nacional d’Esquerra Republicana, Pere Aragonès, ha reivindicat la doble agenda dels republicans en la convenció municipals que el partit ha celebrat avui de manera telemàtica. Aragonès ha volgut començar fent referència al gran repte que suposa la crisi del coronavirus: "no tenim cap altra objectiu més avui entre cella i cella que salvar vides i reflotar l'economia després de la paralització d'aquesta pandèmia". I ha reivindicat que d’aquesta crisi se sortirà invertint, no retallant.

El vicepresident no ha passat per alt el paper "fonamental" dels ajuntaments per fer front a la pandèmia i ha afirmat estar segur que amb tot l'esforç, la voluntat i el treball conjunt "ens en sortirem, perquè no descansarem ni un moment", i ha continuat donant les gràcies als electes locals per la seva feina: "Ens ha tocat ser al capdavant en un moment delicat, complex i molt exigent per al nostre país. Per tota la ciutadania. Necessitem la vostra complicitat per construir futur".

Per fer front a tota aquesta situació, Aragonès, ha dit tenir un horitzó clar, els fons europeus: “siguem ambiciosos i preparem-nos per fer un estat propi i no dependre d’un altre”. En aquest sentit, el coordinador nacional d’Esquerra i vicepresident, ha anunciat que els republicans apostaran per reactivar l’economia productiva, reforçar l’estat de benestar, reconciliar la feina amb la vida, reconnectar el territori, apostar per les renovables i els residus zero, rellançar la cultura, “tot per construir la República de drets i llibertats que volem”.

En la convenció, Aragonès també ha recalcat que "cal tenir molt clar que no podrem sortir de la nova crisi amb les receptes que s'han aplicat anteriorment", en referència a les retallades i les mesures d'austeritat aplicades el 2008, i que segons el republicà "afecten especialment en salut". "Cal invertir, injectar diners per reduir l'impacte i poder sortir abans, reforçar els serveis públics per construir un Estat del Benestar modern i avançat", ha reclamat finalment.

A més a més, Aragonès s'ha volgut mostrar molt contundent denunciant que mentre hi ha qui està aprofitant aquesta crisi per apuntalar de nou el règim del 78, des d'Esquerra Republicana volen aprofitar aquest moment per "transformar el país i caminar cap al futur", i això ha assegurat, només es pot fer "de la mà dels ajuntaments, governant amb el bé comú com a bandera", en aquest moment Aragonès ha volgut fer seves unes paraules de l'Oriol Junqueras: "amb la independència i la justícia social com a prioritats".

“L’Estat no està fent res”
Pere Aragonès, coordinador nacional d'Esquerra Republicana

"Som aquí per fer una Catalunya lliure, justa, diversa, pròspera, neta i feminista. Des de la gent, des dels ajuntaments, des del republicanisme," ha dit Aragonès, i ha clos: "Per fer-ho possible és imprescindible que l'independentisme es doti d'una estratègia compartida, que aglutini la pluralitat i la diversitat catalana, que parteixi de la cooperació i no de la competició i ens faci forts davant dels embats de l'Estat".

"Avui l'Estat no està fent res amb els autònoms. Bé, de fet, sí que està fent, pujar les quotes, pujar el cost de ser autònom", ha denunciat Aragonès, molt crític amb la manca d'ajudes de l'Estat per alleujar la situació d'aquest sector, i ha afegit: "malgrat les limitacions, estem tapant els forats. Tenim els recursos que tenim i no ho dic com una excusa, sinó com la constatació de les nostres limitacions i a la vegada de les nostres aspiracions". El vicepresident ha anunciat també que la setmana vinent la Generalitat presentarà una ajuda per autònoms que "ens permeti un repartiment de forma àgil i fàcil".