Acte en motiu de la diada 2020

Esquerra Republicana celebra un acte de petit format amb motiu d’una Diada Nacional de Catalunya marcada per la pandèmia de la Covid-19 i la repressió de l’Estat espanyol

Esquerra Republicana ha reivindicat l’amnistia com a solució política a la repressió i que cal seguir treballant sense descans per ser més i fer de l’independentisme un projecte imbatible. Ha estat en un acte de petit format celebrat a la seu dels republicans amb motiu d’aquesta Diada Nacional de Catalunya excepcional, marcada per la pandèmia de la Covid-19. La secretària general, Marta Rovira, que s'ha connectat des de Ginebra, ha destacat que "davant la injustícia, l'arbitrarietat i la vulneració de drets humans reclamem l'amnistia", recordant que aquesta és "l'única solució política davant la repressió que utilitza l'Estat espanyol per fer política".

Rovira ha defensat que cal treballar per ser més i preparar-nos millor per guanyar la República Catalana: "Després dels aprenentatges que hem viscut, hem de ser molts i moltes més per ser imbatibles, i hem d'estar molt més ben preparats. Contra més repressió política, més fort ha de ser el nostre projecte i les múltiples lluites compartides", ha afirmat.

La secretària general també ha emplaçat tots els independentistes, tots els demòcrates i tots els sobiranistes a "estar a l'alçada de la situació" davant una setmana "crucial" per la probable inhabilitació ferma del president de la Generalitat, Quim Torra.

El vicepresident de la Generalitat i coordinador general, Pere Aragonès, ha volgut deixar clar que "avui som aquí, malgrat l'excepcionalitat, defensant la independència i la justícia social. Som aquí per parlar de la República Catalana, per exigir el dret a l'autodeterminació i l'amnistia". "La independència de Catalunya val la pena, perquè volem tota la llibertat i tota la responsabilitat sobre el futur del país", ha apuntat Aragonès.

També ha participat en l’acte el president del grup municipal a l’Ajuntament de Barcelona, Ernest Maragall, que ha destacat l’excepcionalitat de la Diada d’enguany: "Avui no podem manifestar-nos però podem pensar, cridar junts i dibuixar futurs. Acumulem energies i preparem-nos per ben aviat". "L'Estat només té la repressió. I nosaltres el que fem avui és acumular energies. Avui és un dia per enviar missatges a la nostra ciutadania en senyal de confiança i autoestima. I també a l'Estat perquè ens sap més forts que mai", ha conclòs.