Carolina Telechea acompanyada de les portaveus de JxCat, Bildu i CUP.

La diputada republicana Carolina Telechea denuncia que “el règim del 78, amb el PSOE al capdavant, tanca files per mantenir els privilegis d’una institució opaca, corrupta i antidemocràtica”

El Grup Republicà al Congrés ha tornat a sol·licitar aquest dimarts, conjuntament amb els grups de Junts per Catalunya, EH Bildu, la CUP i el BNG, les compareixences en ple del president del govern espanyol, Pedro Sánchez; i de la vicepresidenta primera, Carmen Calvo, perquè donin explicacions sobre la implicació de l’Executiu en l’operació de fugida de Joan Carles I als Emirats Àrabs Units.

La Mesa del Congrés va tombar la setmana passada l’anterior intent de què els màxims responsables del govern espanyol hagin de donar comptes de les gestions realitzades per l’Executiu en relació a la fugida del rei emèrit, al·legant que es tracta d’assumptes “aliens a les competències del govern”. “És intolerable que es negui el dret al control parlamentari d’una operació d’encobriment de la monarquia per tapar les vergonyes de la Casa Reial”, ha afirmat en roda de premsa conjunta la portaveu adjunta del Grup Republicà, Carolina Telechea.

“Un cop més els partits del règim tornen a impedir que els ciutadans coneguin les corrupteles de la Casa Reial”, ha denunciat Telechea, que ha condemnat que el règim del 78 “tanqui files, amb el PSOE al capdavant, per mantenir els privilegis d’una institució opaca, corrupta i antidemocràtica”. “Cada cop que Esquerra Republicana demana transparència, el govern espanyol respon amb opacitat”, ha destacat. “Per això volem trencar amb aquest règim i defensem la independència. Ens hi trobaran al davant per acabar amb aquesta impunitat”, ha conclòs.