Concentració i lectura del manifest el passat 28 de juny pel Dia Internacional de l'Orgull LGTBI.

La Coordinadora de Polítiques per a Persones LGTBI d’Esquerra Republicana reclama plantar-se davant la LGTBI-fòbia en tots els àmbits i a potenciar les polítiques públiques d’igualtat

La Coordinadora de Polítiques per a Persones LGTBI d’Esquerra Republicana ha fet una crida a articular “una resposta com a societat” per aturar la “impunitat” amb què actuen els agressors LGTBI-fòbics. “L'auge dels discursos intolerants i populistes de l'extrema dreta, però també des de suposats entorns progressistes, està qüestionant l'existència de les persones LGTBI i negant els nostres drets i conquestes assolides després de dècades de lluites i reivindicacions”, han lamentat en un comunicat, després que el passat cap de setmana un jove de nom Samuel fos assassinat a La Coruña al crit de “maricón de mierda”.

En el comunicat “Aturem l’onada d’odi. Plantem cara a la LGTBI-fòbia”, la sectorial alerta que cal plantar-se davant la LGTBI-fòbia “menys evident, més tolerada i normalitzada, que sovint es dona en entorns propers, familiars, escolars o laborals”. També davant la “violència institucionalitzada, sovint per part de cossos policials i administracions davant les víctimes de l'LGTBI-fòbia”. “Cal que aquestes agressions tinguin la consideració que han de tenir: són delictes d'odi, i cal perseguir-los i castigar- los amb la contundència que mereixen”, defensa el text.

En aquest sentit, emplaça al Govern de la Generalitat i a la recent creada Conselleria d’Igualtat i Feminismes a “treballar incansablement per fer front a aquesta xacra i continuar desplegant les polítiques d'igualtat i contra les discriminacions amb els recursos necessaris”, contribuint a la construcció d’una República catalana on la violència LGTBI-fòbica i qualsevol altre tipus de discriminació “no hi tinguin cabuda”.

Catalunya, zona de llibertat per a les persones LGTBIQ

Aquest dimecres, el Parlament de Catalunya va declarar Catalunya com a “zona de llibertat per a les persones LGTBIQ”, en aprovar una resolució conjunta de tots els grups de la cambra, excepte Vox i el PP, en què es denuncien “totes les formes de violència o discriminació contra les persones per raó de sexe, orientació sexual, identitat o expressió de gènere”. La resolució condemna “tots i cadascun dels crims LGTBIQ-fòbics”, i reitera la responsabilitat de les administracions públiques en la protecció dels drets de les persones LGTBIQ i les polítiques d’igualtat.

La diputada d’Esquerra Republicana Jenn Díaz va censurar aquells que “volen fer creure que l’assassinat del Samuel no té res a veure amb la LGTBI-fòbia”. “Són els mateixos que ens parlen de violència intrafamiliar i són els mateixos que no volen reconèixer que la violència té un gènere majoritari”, va assenyalar, i va enviar un missatge a tots aquells que “legitimen” la violència LGTBI-fòbica i amb el seu discurs “normalitzen” l’odi: “Treballarem cada dia de la nostra vida per fer-los fora de les institucions”.

Etiquetes