Esquerra demana coratge al Govern per plantar-se davant del govern espanyol que amb les noves mesures fiscals només fa que incrementar l'espoli fiscal

El president d'Esquerra, Oriol Junqueras, considera que cal consultar a la ciutadania abans de negociar amb Madrid el concert econòmic per 'disposar de fortalesa política i social'

El president d'Esquerra, Oriol Junqueras, ha expressat la seva preocupació davant les noves mesures econòmiques que ha aprovat el govern espanyol, per això ha insistit en el suport d'Esquerra a l'Executiu català. 'són mesures que fan pagar a qui no hauria de pagar, retalla on no toca i incrementen l'espoli fiscal que pateix el nostre país' per tant, 'constatant tots aquests fets reiterem el nostre ànim pel Govern del país perquè planti cara, el camí del pacte fiscal que planteja el Govern al govern espanyol sembla cada cop més inviable i el govern del PP només fa que posar obstacles a aquest camí, és l'hora per tant que si el Govern vol treballar en la transició nacional sigui consegüent buscant un ampli suport polític i social al parlament i referendar aquest suport socialment a a través d'un procés de consulta a la ciutadania' que per Esquerra ha de ser previ a la negociació amb el govern de l'Estat.

'Si no és per aquest camí de la fortalesa política i social , el Govern de Catalunya i amb ell el conjunt del país no tindrà cap eina per resoldre l'actual situació econòmica i financera tant difícil que estem vivint: és moment de sumar al parlament i cal un gest de responsabilitat de tothom' ha exclamat el lider independentista. 'Esquerra ja els està fent i és moment que altres forces polítiques s'hi incorporin i a més també cal que se sumin patronals, sindicats, a les entitats cíviques i socials perquè o bé el conjunt del país fa un pas endavant o no ens en sortirem'. Per Junqueras això vol dir que caldria aprovar els pressupostos de la Generalitat amb un suport parlamentari ampli i que no es pot dilatar l'aprovació de les conclusions de la Comissió per al Concert Econòmic també amb un ampli suport i claredat de continguts, a més que es treballi per celebrar una consulta prèvia a la ciutadania per fer sentir la seva veu.

'Haurem de pagar més IRPF, més IBI, en definitiva la ciutadania de Catalunya haurà de pagar més i patirà més', ha denunciat Junqueras, 'per tant augmentarà l'espoli fiscal perquè, per exemple, el valor mitjà de l'habitatge a Catalunya és superior al valor mitjà de l'habitatge a la majoria de l'Estat espanyol. A més el govern espanyol no té cap intenció de complir amb el finançament que contempla l'Estatut ni tan sols l'acord fiscal del 2009, per tant hi haurà menys inversió que mai a Catalunya i més impostos pagats per ciutadans de Catalunya, tot plegat arribarem a una situació molt difícil, per això, la ciutadania ha de ser consultada'.

I ha conclòs: 'La recepta econòmica que proposa el Govern espanyol és antiga, d'un model basat en l'especulació immobiliària i retallen en àmbits en recerca i desenvolupament'.