Esquerra demanarà al Congrés la creació de la Fiscalia Especial de Medi Ambient de les Balears

El Grup Parlamentari d’Esquerra al Congrés ha presentat una proposició no de llei en què demana la creació d’una fiscalia especialitzada en medi ambient al Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

En aquests moments el fiscal coordinador de medi ambient de l’Audiència Provincial a les Illes Balears, Adrian Salazar, només disposa de quatre agents del Seprona. En aquest sentit el president d’Esquerra-Illes, Joan Lladó, ha declarat que "les Illes Balears necessiten, de la mateixa manera que en disposes altres comunitats com Madrid, Andalusia o Catalunya, una Fiscalia Especial de Medi Ambient que permeti fer seguiments exhaustius i amb una dotació pressupostària pròpia que permeti disposar de més efectius". Segons Lladó, "es podria establir un conveni entre el ministeri i la conselleria per poder disposar dels agents de medi ambient per poder detectar les irregularitats". En aquest sentit, el president a les Illes Balears opina que "Jaume Font hauria de col·laborar amb aquesta fiscalia per tal que una part dels agents de Medi Ambient puguin paralitzar obres il·legals abans que les acabin".

Per a Joan Lladó, "els efectius són insuficients per tal de poder actuar de manera efectiva. En aquests moments els quatre agents no han pogut atendre denúncies perquè es troben tots treballant en el municipi d’Andratx". Lladó ha acabat amb la següent constatació: "En aquests moments és menor el nombre d’agents del Seprona de què disposa el fiscal Salazar, quatre, que batles del PP relacionats amb delictes urbanístics".