La portaveu d'Esquerra en matèria de drets de la dona i igualtat, Georgina Oliva, ha lamentat profundament el contingut de l'informe sobre la situació de la prostitució a l'Estat espanyol, perquè "es deixa sense assistència ni drets les dones que exerceixen la prostitució per voluntat pròpia i s'ha desaprofitat una gran oportunitat per apoderar-les, oferir-los ajuda per a l'autoorganització i fer desaparèixer la figura dels proxenetes".
Oliva ha explicat que "es tracta d'un informe parcial i amb mesures insuficients" i, per això, ha reclamat que "s'obri un altre procés per fer un diagnòstic a fons i real d'aquest sector de dones que es dedica lliurement a la prostitució i que es quedarà en la mateixa situació en què han estat fins al dia d'avui, sense els mateixos drets socials, laborals i econòmics que la resta de treballadores".
Per a la diputada de les JERC, "aquest greu oblit a l'informe l'invalida, malgrat que compartíem la necessitat d'eradicar l'explotació sexual, el tràfic de persones amb aquesta finalitat i també estem d'acord amb les mesures d'atenció a les víctimes de l'explotació i la seva recuperació i reintegració social". Per tot això, Oliva ha registrat 27 vots particulars, en els quals es pretén "solucionar els dèficits de l'informe" (vegeu l’arxiu adjunt, els més destacats són el 21, 22 i 27). Per a Oliva, en el text "queda evidenciat que la prostitució lliure es troba en una situació d'alegalitat i, per tant, proposem que primer s'analitzi la situació per poder regular-la posteriorment".
Oliva ha explicat que "Esquerra serà molt exigent amb el govern espanyol per reclamar-li que l'informe que s'aprovarà, malgrat els seus dèficits, s'apliqui i no sigui un brindis al sol o una simple declaració de bona voluntat". Per això ha reclamat contundència a l'executiu en la persecució de l'explotació sexual i, al seu torn, ha anunciat que Esquerra emprendrà iniciatives parlamentàries perquè es respecti la figura de la prostituta que exerceix per voluntat pròpia i se la doti de drets.