La secretària general d'Esquerra, Marta Rovira, ha valorat el darrer episodi de la fallida de Spanair (ha presentat concurs de creditors) assegurant que 'existeix una política deliberada per part de l'Estat espanyol per convertir l'aeroport del Prat en un aeroport subsidiari de Madrid'. Rovira ha posat de manifest que 'aquesta política atempta contra la llibertat de mercat de la Unió Europea' i ha citat com a exemple 'la política seguida pel Govern espanyol, que consisteix a, d’una banda, signar convenis que privilegien certes companyies que prioritzen l'aeroport de Barajas i, de l'altra, posar pals a les rodes a l'aeroport del Prat'.
Rovira ha lamentat la crisi de Spanair perquè 'la companyia entenia que Barcelona com a capital no podia renunciar a ser un pol internacional i un hub intercontinental'.
Tal com ha explicat la secretària general d'Esquerra, 'amb el port de Barcelona torna a passar el mateix. Barcelona té un port amb una gran potencialitat, podria ser el primer de la Mediterrània. Però el Govern espanyol desatén les inversions compromeses i posa en risc el seu creixement. Per a Rovira, 'la manca de lleialtat de l'Estat, que no fa les inversions compromeses i no aporta els diners que dicta l'Estatut (com ara la disposició addicional tercera), evidencia una política d'Estat que maltracta Catalunya, amenaçant així un sector tan important per a la nostra economia com és el de les exportacions'.
Marta Rovira s'ha mostrat d'acord amb les declaracions fetes pel conseller Mas-Colell, que ha dit que la connectivitat de l'aeroport del Prat és molt important per atraure inversions i, en aquest sentit, la secretària general d'Esquerra ha explicat que 'la millor manera de defensar l'economia del país és defensar les seves infraestructures'. Segons Rovira, 'Barcelona aspira a ser un pol internacional de l'eix de la Mediterrània', i és per això que 'les infraestructures, així com el concert econòmic, han d'estar a l'agenda de la reunió Mas-Rajoy del proper dimecres com a prioritat ineludible'.