Pere Aragonès, durant la seva intervenció en l'acte electoral de Mataró

Els republicans han demanat des de Mataró lluitar per evitar el pacte entre PSOE i C's, el pacte que vol l’oligarquia de l’Ibex-35 per tal perpetuar el règim de 1978

El vicepresident de la Generalitat i adjunt a la presidència d'Esquerra Republicana, Pere Aragonès, ha assegurat aquest dimecres en l'acte de campanya de Mataró que la decisió de la Junta Electoral Central (JEC) de no autoritzar l'ús de la cara d'Oriol Junqueras en les paperetes de les eleccions europees ha de de tenir com a resposta fer-lo guanyador no només en aquesta contesa electoral del mes de maig, sinó també a la que encapçala aquest diumenge a les eleccions generals espanyoles.

"Davant d’una JEC que canvia de criteri respecte al que havia fet fins ara i que ens diu que la cara d’Oriol Junqueras no pot ser a la papereta de les europees, la nostra resposta serà fer l’Oriol guanyador de les generals i de les europees", ha dit Aragonès.

Pensaven que posant l'Oriol Junqueras a la presó l’atemoririen. Doncs no, el tenen més determinat que mai!
Pere Aragonès Vicepresident del Govern

El vicepresident ha recordat que a Esquerra "defensem la República des de fa 88 anys. No és un eslògan, és la jornada de 8 hores al programa de 1931, el dret a l’autodeterminació que vam defensar a l’Estatut de Núria, és una forma de govern en què no hi hagi ningú per sobre de ningú". "Amb l’Oriol Junqueras es pensaven que posant-lo a la presó l’atemoririen i el tindrien callat. Doncs no, el tenen més determinat que mai i preparat per guanyar les eleccions de diumenge", ha assenyat Aragonès.

Abans que ell ha intervingut la número 3 per Barcelona, a la llista pel Congrés, Carolina Telechea, que ha assegurat que "vosaltres sou la veu dels presos i preses i exiliats i diumenge heu de ser la seva força i la seva esperança. Ells estan forts i animats. Cada dia em recorden que junts hem de continuar lluitant per la República, per les persones i pels municipis".

Per Telechea, el llegat de l’1 d’Octubre continua ben viu i així quedarà demostrat "davant d'Espanya, d'Europa i del món" amb Esquerra guanyant els eleccions. "Totes lluitarem per evitar el pacte de PSOE i Cs, el pacte que vol l’oligarquia de l’Ibex-35 per perpetuar el règim de 1978", ha dit. El 28A "hem de demostrar que no tenim por, que nosaltres decidim la nostra llibertat i que aturarem qualsevol atac a Catalunya; hem de fer que a Madrid siguem tants que no ens puguin silenciar".

Al seu torn, el número 4 a la llista per Barcelona, Joan Josep Nuet, ha assegurat que "el 28 d’abril o guanyarà la democràcia o quedarà tocada", i ha demanat un esforç davant del moment "excepcional" que s'està vivint. S'ha posat com a exemple del moviment transversal que representa el projecte polític d'Esquerra: "No preguntem a ningú què va votar fa 1, 3 o 5 anys. No hem de preguntar ni la llengua que parla ni el lloc on va néixer. Només que el futur que tenim per compartir és el de la República catalana", ha dit. "La República no és una bandera, sinó escoles, pensions, hospitals, bones infraestructures. No té fronteres, sinó que entra a tots els barris de Catalunya", ha resumit Nuet.

Per la seva banda, la fins ara senadora i suplent de Raül Romeva a la candidatura del Senat, Mirella Cortès, ha recordat que en aquesta última legislatura "el PP ha controlat des del Senat tot el que se li hagi pogut escapar al Congrés", però que "pot ser que el 28A perdi aquesta majoria absolutíssima". Cortès, que ha posat en valor la feina dels 12 senadors i senadores d'Esquerra en la defensa de les reivindicacions del territori, ha deixat clar que "la política la fas o te la fan. No permetrem que altres ocupin els nostres llocs", ha dit. I ha advertit que "si el PSOE i Cs poden, sumaran i faran govern junts. Representen la repressió i el retrocés dels drets polítics, socials i civils".

No només podem guanyar, sinó que anem a guanyar!
Ernest Maragall Candidat d'Esquerra a l'alcaldia de Barcelona

També ha intervingut a l'acte l'alcaldable per Barcelona, Ernest Maragall, que s'ha mostrat convençut que "no només podem guanyar, sinó que anem a guanyar". I, en clau municipal, ha dit que "estem a quatre dies del 28A, la primera volta tan exigent i alhora tan esperençadora" del cicle electoral que continua amb les europees i municipals del 26 de maig. Ha estat ell qui ha anunciat que "807 municipis tindran candidatures nostres. Esquerra Republicana ja és la primera gran força municipal de Catalunya. I el 26 de maig, guanyarem a Mataró i a Barcelona", ha pronosticat. "Farem un gran salt endavant, i haurem de treballar a fons per construir aquest país també des dels municipis".

L'acte l'havia obert l'alcaldable per Mataró, Francesc Teixidó, que s'ha mostrat covençut de guanyar les eleccions de maig i ha reivindicat que "Esquerra és el partit que més s’assembla a la societat que representa. Sumar, sumar i sumar. Sumar a Catalunya i a Mataró. Competirem i guanyarem. Necessitem una ciutat forta i cohesionada. Som mataronistes".