La secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta, en roda de premsa / Marc Puig

La portaveu republicana assegura que “l’espionatge polític és molt greu” però que no deixaran "que desastabilitzi" el moviment i que denunciaran "totes les operacions policials"

Està clar que van a per l’independentisme i van a per Esquerra Republicana”, ha denunciat la secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta, davant les detencions i les filtracions que s’han produït en el marc de la nova operació d’estat contra l'independentisme. Vilalta ha anunciat que els republicans estan estudiant “interposar totes les accions legals aquí, però també en l’àmbit europeu i internacional, així com denunciar totes les operacions policials” per atacar la guerra bruta contra l’independentisme. I és que, al parer de Vilalta, “gravar adversaris polítics i filtrar-ne el contingut, que no té res a veure amb els fets suposadament investigats, és espionatge polític. És molt greu, molt”.

Davant de tot això, la portaveu ha assegurat que les clavegueres de l’Estat volen aturar “per tots els mitjans aquells que representem el veritable canvi, que és la independència de Catalunya”. “Escolten per saber què farem i filtren per intentar torpedinar tant l’independentisme com la negociació amb el govern espanyol que ens ha de portar a una solució democràtica al conflicte”, ha reblat. Vilalta ha continuat afirmant que “les clavegueres estan nervioses, volen desestabilitzar. No volen que el poble de Catalunya pugui decidir, no volen la resolució del conflicte polític. I nosaltres respondrem i arribarem fins al final”, ha afegit.

Marta Vilalta Secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana
  Esquerra Republicana anuncia accions legals per atacar la guerra bruta contra l’independentisme

En aquest sentit, la republicana ha deixat clar que els intents de fer trontollar i dividir l’independentisme no funcionaran: “No farem el joc, ni participarem de la guerra bruta de l’Estat. Cal que posem en marxa un pacte de tots els demòcrates contra la repressió, contra les operacions i els muntatges falsos que vol dividir l'independentisme. I ha remarcat que exigiran “explicacions al govern espanyol: avalen aquesta operació?”, ha preguntat Vilalta.

Amb tot, la secretària general adjunta ha reiterat que aquesta causa general vol “fer por i escarmentar” les persones investigades i al moviment independentista en el seu conjunt perquè “encara no han paït el ridícul que van haver de suportar l’octubre de 2017”, ha reconegut. Així, Vilalta també ha denunciat que vulguin “barrejar corrupció i malversació amb l’independentisme”. “L’honestedat els fa nosa, perquè allò que representa Esquerra Republicana amb 90 anys d'història i cap cas de corrupció, els fa nosa”, ha reivindicat.

Per últim, Vilalta ha destacat en la seva intervenció reiterant que persistiran “amb la fermesa de sempre per donar respostes polítiques i democràtiques i per solucionar el conflicte amb l'Estat, fent possible l’amnistia i l’autodeterminació”.”Cada nova operació és una evidència i un argument més per tenir un nou estat amb garantia de drets i oportunitats per a tothom”, ha conclòs.

Etiquetes