D'esquerra a dreta, Marta Vilalta, Roger Torrent, Elisenda Alamany, Ernest Maragall, Diana Riba i Jordi Solé a l'acte d'inici de campanya / Marc Puig Pérez

El candidat a l’alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha assegurat que “Barcelona necessita un alcalde que no generi ambigüitat, que obri les escoles l’1-O; la Barcelona republicana és la Barcelona valenta”

Esquerra Republicana ha donat tret de sortida a la campanya de les eleccions municipals i europees del proper 26 de maig i ha reivindicat que el seu doble objectiu és que Barcelona sigui una capital republicana governada per Ernest Maragall i fer que Oriol Junqueras torni a derrotar la repressió guanyant les eleccions europees. La platja del Bogatell de Barcelona ha estat l’escenari escollit per arrencar una cursa en la qual els republicans competiran sota el lema “Impuls republicà”.

Durant l’acte, la candidata a les europees Diana Riba ha assegurat que “si Junqueras guanya aquestes eleccions, es posarà en entredit la democràcia espanyola, es posarà Espanya i Europa davant del mirall”. “Fem que un pres polític guanyi les eleccions europees, fem que guanyi l’Oriol!”, ha exclamat Riba.

Segons la candidata, aquestes seran unes eleccions “crucials” per Catalunya, però també pel futur d’Europa, “que fa front a crisis globals i a l’augment de l’extrema dreta”. Ha defensat que cal “seguir demanant una Europa de pau i de drets, social i diversa, valenta i transformadora, de progrés i respecte, però, sobretot, una Europa del diàleg i del pacte”. I ha conclòs dirigint-se als seus adversaris: “A tots aquells que ens volen vençuts, els avancem que el proper 26M entrarem amb encara més força a les institucions i els direm que no han pogut, no poden i no podran!”.

El president del Parlament, Roger Torrent, també ha intervingut a l’acte i ha destacat que aquells que volien “veure Oriol Junqueras callat”, el veuran “recollint l’acta al Congrés amb un somriure d’orella a orella per haver guanyat les eleccions, igual que el Raül al Senat”. El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, per la seva banda, ha posat en valor que “l’Oriol és el candidat a presidir la Comissió Europea de tots els companys de forces independentistes d'arreu d'Europa", i en relació a les eleccions municipals, ha recordat que Esquerra, amb 806 candidatures, és la força que en presenta més: "Anem a tenyir de groc els ajuntaments i a portar les polítiques republicanes i de progrés arreu del país”.

La capital del país ens vol al capdavant de la República, una república de drets i llibertats, feminista, diversa, ecologista i europea
Ernest Maragall Candidat a l'alcaldia de Barcelona
  Esquerra arrenca la campanya amb l’objectiu de conquerir Barcelona i fer que Junqueras torni a derrotar la repressió a Europa

El candidat a l’alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha assegurat que “Barcelona necessita un alcalde que no generi ambigüitat, que obri les escoles l’1-O, que tingui valentia”, i és que per Maragall “la Barcelona republicana és la Barcelona valenta". Maragall també ha explicat que va acceptar aquest projecte “perquè la capital del país ens vol al capdavant de la República, una república de drets i llibertats, feminista, diversa, ecologista i europea".

Maragall ha acabat dirigint-se “a tots i totes les progressistes de la ciutat” assegurant-los que els republicans són els únics que poden guanyar si reben el suport dels “ciutadans compromesos amb la llibertat i la República”. “Som la garantia de transformació social”, ha dit.

La número dos de la llista a Barcelona, Elisenda Alamany, ha assegurat que “Barcelona avança quan té un alcalde i un projecte que entén la ciutat, i ja va sent hora que hi hagi un alcalde que l'entengui”. Per Alamany el 26M només hi ha dues opcions: “O tenir un govern aïllat que es tanca en si mateix, o un projecte de ciutat amb futur, ambiciós i obert; Aquesta proposta porta el nom d'Ernest Maragall i, per tant, tenyim Barcelona de groc!”.