Solé, sobre els atemptats del 17A: 'S'ha posat en dubte la gestió de la seguretat i l'Estat hi ha respost amb silenci; el silenci també parla'

Els republicans reclamen explicacions sobre els atacs a Barcelona i Cambrils per posar "llum a les foscors" de les famílies de les víctimes i de tota la ciutadania

El portaveu parlamentari adjunt d'Esquerra Republicana, Bernat Solé, ha exigit explicacions i investigació per saber amb certesa què va passar als atemptats del 17 i el 18 d'agost del 2017 a Barcelona i Cambrils. Solé ho ha reivindicat així dos anys després dels atacs a La Rambla, i davant dels "silencis que oculten responsabilitats".

"Silencis d'aquells partits que van vetar crear una comissió d'investigació al Congrés de Diputats. Silencis que tenen noms i cognoms. Silencis de ministres, silencis del cap del CNI i silencis dels caps policials que s'han negat reiteradament a comparèixer en aquest Parlament", ha lamentat el portaveu parlamentari adjunt dels republicans.

Solé ho ha dit també poc després que un mitjà de comunicació publiqués informacions que "altre cop posen en dubte la gestió de la seguretat d'un Estat que mira cap a una altra banda". I l'Estat hi ha respost amb un "silenci sepulcral", ha dit. "Un silenci que ni valora ni desmenteix, un silenci que allarga els dubtes, un silenci que, sens dubte, també parla", ha advertit.

Per tot plegat, els republicans insisteixen a saber què passar i posar "tota la llum que calgui a la maleïda foscor" de famílies i ciutadania. "Famílies que es mereixen un debat profund des de la responsabilitat i des del màxim respecte", ha conclòs.

Etiquetes