La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, durant la roda de premsa d'avui / Marc Puig

Els republicans treballen perquè l’aniversari del partit coincideixi amb l’arribada de Pere Aragonès a la presidència de la Generalitat

Esquerra Republicana de Catalunya, fundada el 1931, complirà 90 anys aquesta setmana. Una fita que els republicans celebraran amb actes i campanyes i que és un motiu d’orgull: “Celebrem 90 anys d’història regits pel republicanisme, la llibertat i la igualtat; la nostra raó de ser ha estat, és i serà sempre defensar els drets de les persones”, ha dit la secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta, en roda de premsa.

“Són nou dècades en què, malauradament, la repressió ha tingut un paper protagonista, amb l’empresonament i l’exili dels nostres dirigents i, fins i tot, l’afusellament del president Lluís Companys”, ha recordat Vilalta. Però no deixa de ser “gairebé un segle de treball honest, valent i incansable per la independència, pel feminisme i l’antifeixisme; 90 anys d’història impol·luta, sense cap cas de corrupció”, ha constatat la republicana, assegurant que “continuarem deixant-nos-hi la pell per fer de Catalunya un país just, pròsper i lliure”.

Per homenatjar aquests 90 anys, el partit celebrarà un acte amb els màxims dirigents del partit el dissabte 20 de març al migdia, al barri de Sants de Barcelona. També ha organitzat per a aquest dimecres, 17 de març, un acte amb dones pioneres de la formació (Marta Rovira, Carme Porta, Anna Simó i Kènia Domènech) i dedicarà els propers mesos a diferents personatges històrics, com Francesc Macià, Lluís Companys, Nativitat Yarza, Dolors Bargalló, Josep Tarradellas o Aurora Bertrana.

“El país necessita un govern fort, estable, lleial i compacte”

Aquest any també té una rellevància especial pels grans resultats d’Esquerra Republicana a les eleccions catalanes del 14 de febrer, que li han donat opcions de tornar a la presidència de la Generalitat 80 anys després. “Treballem perquè aquest aniversari coincideixi amb l’arribada d’un republicà, Pere Aragonès, a la presidència de la Generalitat de Catalunya”, ha dit Vilalta, ara que el nou Parlament ja està constituït -amb una mesa majoritàriament independentista i d’esquerres- i els partits independentistes es troben en plenes negociacions per formar govern.

La portaveu republicana ha urgit a arribar a un acord “per servir el país”: “Hem d’obrir una nova etapa marcada pel rescat social, la reconstrucció, l’antifeixisme i l’avenç cap a la República catalana”. I ha remarcat que, “per nosaltres, no quedarà, actuem amb responsabilitat i generositat, pensant en el bé comú i a estar al costat de la gent”. “Tenim clar que amb retrets no es construeixen confiances; hem vingut a fer les coses diferents, a fer propostes, a construir futur i esperances”, ha afegit.

Pels republicans, per tant, el nou govern ha de funcionar “des del respecte, la lleialtat i la feina constant”. “El país necessita un govern fort, estable, lleial i compacte per fer front a la crisi i per estar al costat de la gent. Per això, nosaltres, farem feina, feina i més feina, per sumar i per avançar”, ha resumit Vilalta.

Etiquetes