Vilalta: 'Intenten criminalitzar el moviment independentista; associar independentisme amb terrorisme'

Els republicans condemnen la nova onada repressiva d'aquest dilluns, que pretén generar un "clima d'amenaça i un fals relat"

Esquerra Republicana ha advertit aquest dilluns que darrere els escorcolls, els registres i les detencions d'aquest dilluns a diversos punts del país hi ha un intent "d'associar l'independentisme amb terrorisme". "Volen, intenten, criminalitzar el moviment independentista", ha alertat amb preocupació la secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta, en roda de premsa.

Suposa, de fet, un nou intent repressiu com ho va ser el 20-S d'ara fa dos anys. "Ja sabem de què va, volen generar un clima d'avís, de por, i d'amenaça, construirun fals relat contra l'independentisme", ha afegit la portaveu dels republicans amb la mirada posada a la sentència que dicti el Suprem.

Vilalta ha insistit, però, que l'independentisme és un projecte cívic, pacífic i no violent, legítim políticament i avalat a les urnes de forma reiterada. "Davant les operacions d'estat, més democràcia", ha apuntat. Vilalta ho ha dit després que Esquerra Republicana al Congrés dels Diputats hagi demanat la compareixença del ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, per demanar-li explicacions.

En aquest sentit, els republicans mantenen que la repressió no és la solució ni la resposta al projecte independentista, que persisteix. "Hem de buscar-la a la democràcia, volem vèncer la repressió on millor sabem: a les urnes".

També a les del proper 10-N, ha dit Vilalta després que Oriol Junqueras i Raül Romeva optessin per fer un pas endavant i tornar a liderar les llistes republicanes al Congrés i al Senat. "Ens sentim orgullosos del seu compromís i la seva lluita incansable; volem que encapçalin la llista perquè hi tenen tot el dret, perquè no han comès cap delicte i perquè tenen l'aval d'un milió de votants", ha conclòs.

Etiquetes