El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, acompanyat pel president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el paer en cap de Lleida, Miquel Pueyo

El vicepresident Aragonès i la consellera Jordà es reuneixen amb els agents econòmics i sindicals de Ponent

Posem 6,5 milions d’euros per reforçar l’economia de Lleida i del Segrià”. Aquesta és la inversió extraordinària que ha anunciat el vicepresident i conseller d’Economia, Pere Aragonès, per pal·liar els efectes dels rebrots de coronavirus. Aragonès ha afegit que “són uns recursos extraordinaris que serviran per afrontar la situació provocada per la pandèmia” i ha detallat que 4 d’aquests milions es destinaran a ajuts directes als sectors econòmics més afectats i 2,5 milions aniran destinats als ajuntaments, "en la seva tasca de recolzament a la sanitat catalana”.

Des del Departament d’Economia han assegurat que aquestes partides seran ampliables, i en funció de l’impacte de les sol·licituds es podran destinar més recursos. "Perquè caldrà destinar tots els esforços possibles per minimitzar els efectes sobre l’economia, sobre els llocs de treball i sobre les petites i les grans empreses”.

Per la seva banda, l'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha agraït la concreció de l'import de les ajudes al teixit empresarial perquè "hem de procurar que en la reconstrucció tinguem les menors baixes possibles", davant algunes previsions que asseguren que el 30% del comerç de la ciutat de Lleida està "en perill”.

En aquest sentit, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha afegit que les administracions tenen l'obligació d'estar al costat del teixit associatiu. "Caldrà superar la crisi econòmica que vindrà", ha dit i ha reivindicat que el Segrià "no ha de sobreviure i prou. Hem de tenir un futur".

El vicepresident Pere Aragonès i la consellera Teresa Jordà durant la reunió amb els representants econòmics i sindicals

Suport del Govern als representants econòmics i sindicals

A més, el vicepresident i la consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, s’han reunit amb els representants del món polític, econòmic i social del Segrià per analitzar l’impacte de la Covid-19 a la comarca. Tant el vicepresident com la consellera han donat ànims i han fet un agraïment a la ciutadania del Segrià per l’esforç. Jordà ha aprofitat per posar en valor la pagesia: "Tenim una oportunitat. Lleida està al mapa, hi ha estat sempre, la pagesia és indispensable”.

Per últim, Jordà ha conclòs afirmant que les ajudes econòmiques hi són i que “el compromís del país amb Lleida hi ha de ser a tots nivells. Venim a escoltar el territori, a prendre nota, i a ser extremadament diligents”.