La secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta, durant la roda de premsa / Marc Puig

Un atac a la democràcia, a la primera institució del país i a la llibertat d’expressió”, així de contundent s’ha mostrat la secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta, al conèixer la sentència del Tribunal Suprem que inhabilita al president de la Generalitat, Quim Torra, durant un any i mig per haver penjat una pancarta demanant la llibertat dels presos i les preses polítiques. Vilalta ha assegurat que es tracta d’una sentència injusta i que forma part de la causa general contra l’independentisme, “una causa que només entén de repressió contra l’independentisme. “Algú creu que si el president Torra no fos independentista seríem en aquesta situació? Evidentment, que no”, ha afegit.

La portaveu ha denunciat que “es sentencia un president per defensar la llibertat d’expressió”, una sentència que no és pròpia d’un país “que vol respectar les llibertats democràtiques”. Un país que a més, ha continuat, “permet les filtracions i especulacions sobre la sentència del president. És un clàssic en aquest Estat on els drets i les llibertats no es respecten i on les sentències sempre arriben primer a la premsa que als afectats, sempre”, ha recalcat la portaveu republicana.

Les mostres de suport al president Torra no s’han fet esperar per part dels companys de Govern, el vicepresident, Pere Aragonès, i la resta de consellers i conselleres; del president del Parlament, Roger Torrent; així com de diputats i diputades al Parlament i al Congrés i per part dels presos i preses polítiques, com ara el president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras o la presidenta Carme Forcadell.

Marta Vilalta Secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana

Arribar a un acord entre forces independentistes
Amb tot, Vilalta ha reiterat la voluntat d’arribar a un acord entre els partits independentistes: “La repressió política ens vol dividits i vençuts; davant d'això hem de respondre amb més política, més democràcia i més fermesa. Amb responsabilitat, hem de reduir la incertesa i reforçar el Govern de la Generalitat, prioritzar la gestió de la crisi sanitària, amb acords i consensos. Aquestes són les claus de la resposta conjunta que hem de saber donar”, ha conclòs la portaveu.

Etiquetes