Representants de partits i entitats independentistes davant del Congrés dels Diputats, el 21 de juny del 2021, abans de lliurar més de 200.000 signatures a favor de l’amnistia

Els dos grups parlamentaris signen conjuntament un text que reclama complicitats internacionals per assolir un referèndum acordat

Els grups parlamentaris d'Esquerra Republicana i Junts han registrat conjuntament una proposta de resolució, per aquest aquest debat de política general, que emplaça els grups parlamentaris tramitar una proposició de llei de l'Amnistia per presentar al Congrés dels Diputats. Constaten que és un dels consensos del país i volen que el Parlament expliciti que el dret a l'autodeterminació és la via democràtica per resoldre el conflicte polític. La cambra comparteix també la necessitat d'una amnistia com a una única solució per posar fi a la repressió política dels darrers anys.

Al text, els dos grups proposen a la cambra instar el Govern a explorar complicitats i la possible intervenció d'organismes europeus i internacionals per assolir un referèndum acordat.

En un altre punt, els republicans també posen pressa per articular l'Acord nacional per a l'Autodeterminació i l'Amnistia com a espai "ampli i plural de reflexió".

En paral·lel i en una altra proposta de resolució també en clau nacional que signen conjuntament també els dos grups, s'insta el Govern a "seguir treballant amb fortalesa per poder plantejar un nou embat democràtic que permeti assolir la República Catalana i la independència del nostre país".