Esquerra convoca el 2 de gener el Consell Nacional després de donar la negociació per finalitzada

Marta Vilalta: “Hem acordat un instrument per abordar una solució democràtica al conflicte: una mesa de negociació entre governs que posem al servei del país”

Esquerra Republicana dona per finalitzada la negociació amb el PSOE sobre la investidura de Pedro Sánchez i ha convocat el seu Consell Nacional per al proper dijous 2 de gener a les 17 hores per fixar el seu sentit de vot. Així ho ha explicat aquest dilluns la portaveu i secretària general adjunta, Marta Vilalta, que ha sostingut que l’independentisme es troba davant d’una “oportunitat” que “ha d’aprofitar”. “Hem acordat un instrument per intentar trobar una solució democràtica al conflicte: una mesa de negociació entre governs que posem al servei del país”, ha detallat.

Hem fet allò que vam dir que faríem. Al programa electoral i en campanya vam defensar que volíem tenir el màxim de força possible per obligar el govern espanyol a seure en una mesa de negociació per resoldre el conflicte polític entre Catalunya i l’Estat”, ha afirmat Vilalta, que ha recordat que el 94,6% de la militància que va participar a la consulta interna va avalar aquesta estratègia. “Ens hem sentit responsables de posar la nostra força com a organització al servei del país”, ha exposat.

“Som escèptics i no som ingenus. Perquè ens consta molt creure en aquest PSOE i en el govern de l'estat espanyol, però creiem que és una oportunitat per a l'independentisme, que volem aprofitar”, ha dit la portaveu, que ha afegit que també són conscients “que un nou engany del govern espanyol, aquest cop d’un govern format per PSOE i Podemos, podria ser definitiu per acabar de convèncer els catalans que encara no veuen la independència i la República com la millor via”.

“Estem intentant donar resposta al sit and talk que ens reclama la ciutadania al carrer”, ha exposat Vilalta. “Ha arribat el moment que torni a ser la militància d’Esquerra Republicana a través del Consell Nacional qui decideixi la posició d’Esquerra a la investidura”, ha conclòs.

Etiquetes