El president de la Generalitat, Pere Aragonès, i la consellera Laura Vilagrà amb diputats i representants polítics del Lluçanès

El Parlament dona llum verda a la creació de la 43a comarca de Catalunya

Esquerra Republicana celebra que el Parlament de Catalunya hagi donat llum verda a la tramitació de la comarca del Lluçanès, responent a una reivindicació històrica del territori. El projecte de llei ha superat el primer tràmit parlamentari amb els vots a favor d’Esquerra Republicana, Junts, CUP i comuns, malgrat els vots en contra del PSC, VOX, C’s i PP.

La diputada republicana Alba Camps ha refermat el compromís del Govern i del grup parlamentari d’Esquerra Republicana amb la voluntat de la ciutadania del Lluçanès. “Donem l’oportunitat de formalitzar una realitat que ja és, que ja existeix. La reconeixem i li donem valor administratiu. D’aquí, la 43a comarca de Catalunya”, ha apuntat Camps.

El Govern va reactivar el projecte de forma consensuada amb el territori després d’una intensa i llarga reivindicació. De fet, els municipis del Lluçanès van decidir ser una comarca en una consulta l’any 2015. Ara, la Generalitat i els Ajuntaments d’Alpens, Lluçà, Olost, Oristà, Perafita, Prats de Lluçanès, Sant Feliu Sasserra, Sant Martí d’Albars i Sobremunt han acordat la constitució de la 43a comarca de Catalunya.

Esquerra Republicana celebra el primer pas per la creació de la comarca del Lluçanès al Parlament i reivindica donar resposta a una demanda històrica del territori

Precisament, per aquesta reivindicació història i la determinació del territori, Alba Camps ha assegurat que “no és una qüestió només territorial, de prestació de serveis o identitària. S’ha convertit en una qüestió de justícia social”. Per això, la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, ha destacat la importància d’aquest pas en seu parlamentària. “Avui és un dia històric. El cas del Lluçanès és un exemple de tenacitat i perseverança del món local per poder-se organitzar”, ha dit Vilagrà. A partir d’aquest mateix any,el Lluçanès es crearà com a comarca amb una mancomunitat que servirà com a òrgan de gestió provisional fins a la constitució del Consell Comarcal després de les eleccions municipals del 2027. Aquest procés refermarà els passos a fer i permetrà garantir uns serveis justos, eficients i propers.

La creació del Lluçanès ha arribat a la cambra catalana després que el 21 de març el Govern de Pere Aragonès n’aprovés el projecte de llei. La llei, tramitada per la via parlamentària més ràpida possible i que es desencalla després d’anys aturada, s’aprovarà definitivament en el proper ple.