Vilalta: 'No volen Junqueras i Rovira, i la militància els reforça més que mai; és una bona lliçó per a l'Estat'

La direcció d'Esquerra, revalidada amb ampli suport en Congrés Nacional, es reivindica com una eina de país i per fer front a la sentència

L'alta participació en les votacions del Congrés Nacional i l'aval amplíssim de la militància a la direcció ha reforçat el lideratge d'Oriol Junqueras i Marta Rovira, i per tant implica plantar cara també a la repressió. Així ho han defensat Pere Aragonès, nou coordinador nacional, i Marta Vilalta com a nova secretària general adjunta i portaveu dels republicans, en roda de premsa l'endemà que les bases d'Esquerra avalessin la candidatura Compromís Republicà amb un 88,34% dels vots.

"Tornem a demostrar que no ens faran callar, que no renunciem a res i que seguim lluitant, dempeus. No volen Junqueras i Rovira, i la militància els reforça més que mai; aquesta és una bona lliçó per a l’Estat", ha conclòs Vilalta subratllant que enfortir Esquerra és enfortir una eina al servei del país i del projecte independentista.

En aquest mateix sentit, Aragonès, que ha agraït la confiança a la militància, ha reivindicat la proposta dels republicans com un instrument de portes enfora, al servei de la llibertat, la independència i la justícia social. També de cara a la resposta "transversal, inclusiva i democràtica" que s'haurà de bastir per respondre a la sentència.

"Els mesos vinents les institucions s'hauran d'enfortir, i Esquerra és aquí per fer-ho. Haurem de dir al món que som un país dempeus i que no som aquí per resignar-nos", ha afirmat Aragonès insistint a allunyar el debat dels tribunals.

La solució al conflicte ha de ser, doncs, política: "I lluny d'afeblir-nos, la repressió ens fa més forts i ens fa passar a una ofensiva estratègica per a més suports al reconeixement de l'autodeterminació i també a avançar cap a una república d'oportunitats", ha conclòs el també vicepresident del Govern.