“Va de llibertat”, Esquerra encara les eleccions del 28A com un nou plebiscit entre democràcia o repressió

Els republicans presenten la campanya pel proper 28 d’abril, que obriran a Sant Vicenç dels Horts coincidint amb l’aniversari d’Oriol Junqueras

Esquerra Republicana ha presentat la campanya de cara a les eleccions al Congrés i al Senat del proper 28 d’abril. Ho han fet el cap de campanya, Sergi Sabrià, i la portaveu del partit, Marta Vilalta, que han assegurat que el 28A és “un nou plebiscit entre democràcia i repressió; una nova oportunitat de tornar a guanyar a la repressió, al retrocés dels drets i a l’immobilisme amb la nostra millor eina: la democràcia”.

“Va de llibertat” és el lema que encapçalarà la candidatura d’Esquerra Republicana i Sobiranistes: “va de la llibertat del país, de l’anhel de República i d’independència; va de la llibertat de les preses i els presos polítics; va de la defensa de tots els drets i les llibertats conquerits”, ha explicat Sabrià. Aquest és, doncs, el missatge que vol transmetre la coalició republicana de cara als comicis.

El 28A va de la llibertat del país, de l’anhel de República i d’independència; va de la llibertat de les preses i els presos polítics; va de la defensa de tots els drets i les llibertats conquerits
Sergi Sabrià Cap de campanya d'Esquerra Republicana
 Sergi Sabrià i Marta Vilalta presenten la campanya del republicans pel 28 d'abril

“La lluita per la independència és indestriable de la lluita social i a l’Estat totes estan en risc”, ha afegit Sabrià. I, per ells, aquesta regressió dels drets i les llibertats, de la qual el PSOE n’és còmplice, “només es pot aturar amb la força que tinguem al Congrés i Senat”. “Com més fort sigui l’independentisme, com més forta sigui Esquerra Republicana, més podrem condicionar l’actuació del PSOE per trobar la solució democràtica que requereix la situació”, ha reblat Sabrià.

El cartell: l’estrip de la censura i la repressió

Durant la presentació, Sabrià i Vilalta han destapat dos dels cartells de la campanya. Uns cartells que volen simbolitzar, precisament, aquesta regressió d’uns drets i llibertats que estan sent arrabassats. És per això que la imatge d’Oriol Junqueras i de Gabriel Rufián es veu estripada en els cartells. Un estrip que, en paraules de Sabrià, “simbolitza la censura i la repressió, però a la vegada la idea que per molt que ens vulguin silenciar, ens amenacin o ens empresonin sempre hi ha algú més, sempre seguirem i mai renunciarem”.

Sant Vicenç dels Horts per arrencar

Esquerra Republicana i Sobiranistes arrencaran la campanya a Sant Vicenç dels Horts la nit de l’11 al 12 d’abril. Ho faran a la Plaça de la Vila, amb els veïns i amics d’Oriol Junqueras i coincidint amb la data del seu aniversari. L’acte central serà el 14 d’abril, el dia en què el partit celebra tradicionalment el dia de la República, al Parc de l’Estació del Nord de Barcelona. La campanya es clourà el 26 d’abril a Badalona.