Esquerra Republicana creu que hi ha un “punt d’inflexió” en les negociacions després de les reunions de Lledoners

Els republicans veuen marge per arribar a l’acord però no descarten l’escenari de governar en solitari

Punt d’inflexió en les negociacions per formar el nou govern de la Generalitat. Així ho ha manifestat la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, que ha assegurat que “aquest cap de setmana ha estat un punt d’inflexió en la direcció adequada” en les negociacions amb Junts per Catalunya: “Hem vist un canvi de tendència i veiem marge per a l’acord”.

La portaveu ha indicat que “malgrat que Junts necessita una mica més de temps, després de les reunions d’aquest cap de setmana, sembla que, per fi, estem en disposició de materialitzar el suport del 52% obtingut el passat, i ja llunyà, 14 de febrer”. En aquest sentit, la secretària general adjunta ha destacat que “amb les dues reunions clau a Lledoners” hem desencallat alguns dels temes que havien estat un escull fins ara i “n’hem abordat d’altres de pendents, com l’estructura del que ha de ser el Govern presidit per Pere Aragonès”, ha afegit.

Marta Vilalta Secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana

Vilalta ha explicat que concediran uns dies de marge a Junts i que, de moment, no exploraran alternatives “com el Govern en solitari amb el suport de Junts que Jordi Sánchez va posar sobre la taula”.

Tot i així, la republicana ha afirmat que no descarten l’escenari d’un govern en solitari i ha recordat que tenir un govern en plenes funcions és una necessitat: “El país no pot esperar més a tenir un govern. Ens calen amb urgència totes les eines per ajudar la gent, i estem convençuts que tothom sabrà estar a l’altura", ha conclòs.

Etiquetes