Esquerra Republicana reclama el dret d’Oriol Junqueras a poder ser eurodiputat i denuncia que la repressió entri a l’eurocambra

El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha presentat avui un nou recurs al Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) sobre les cautelars que el Tribunal General de la Unió Europea (TGUE) va rebutjar i, en conseqüència, el president del Parlament Europeu, David Sassoli, va decretar buit el seu escó.

En l’escrit, l’advocat d’Oriol Junqueras, Andreu Van den Eynde, destaca fins a set motius d’impugnació, entre ells el fet que el Parlament Europeu ha estat incapaç d’adoptar cap decisió “sobre la protecció dels privilegis i la immunitat d’Oriol Junqueras”; o que l’eurocambra podria haver “constatat la vulneració de la sentència del TJUE”, que va decretar la immunitat de Junqueras el passat 19 de desembre, així com la “vulneració de drets” del president d’Esquerra Republicana.

Amb tot, la defensa de Junqueras insta el TJUE a anular i revocar l’auto del TGUE del passat mes de març que deixava vacant l’escó i a que es respectin els drets fonamentals d’Oriol Junqueras, tot reconeixent la seva immunitat i la seva tasca d’eurodiputat.

Esquerra Republicana reitera una vegada més el dret d’Oriol Junqueras a poder exercir com a eurodiputat. La sentència del TJUE del passat mes de desembre va ser absolutament clara: Oriol Junqueras és eurodiputat des de la proclamació dels resultats de les eleccions al Parlament Europeu i des d’aquell dia gaudeix d’immunitat parlamentària. Per tant, l’estat espanyol hauria d’haver tramitat un suplicatori si volia revertir aquesta condició, però no ho va fer i des d’aleshores ha sotmès Oriol Junqueras a una situació d’indefensió.

Per aquest motiu, l’organització lamenta que la repressió de l’Estat espanyol entri també al Parlament Europeu i deixi vacant l’escó el president del partit. Per això, exigeix que es compleixi la Doctrina Junqueras i que es pugui complir el mandat democràtic sorgit de les urnes.

Per últim, Esquerra Republicana recorrerà a totes les instàncies internacionals possibles la injustícia i la vulneració de drets que s’està cometent amb els presos i preses polítiques i defensarà els drets fonamentals de tota la ciutadania. Al Parlament Europeu, el partit continuarà denunciant la situació de repressió, persecució política i presó injusta amb tota la força i convicció.

Etiquetes