Roger Torrent: “Ara que ens parlen de cortesia parlamentària, nosaltres els parlem de decència política. Mai renunciarem als nostres valors”

El president del Parlament assenyala des de Tortosa que el 26M és una “oportunitat històrica per canviar Europa i fer que rebenti la repressió”

Davant de més de 250 persones el republicà Roger Torrent ha volgut dexar clar que Esquerra Republicana mai renunciarà als seus valors. “Ara que ens parlen de cortesia parlamentària, nosaltres els parlem de decència política”, ha afegit. De fet, el president del Parlameng ha advertit: “Això no va de gestos, va de mirar-nos als ulls, de diàleg, de negociació. Però de tu a tu”.

Des de Tortosa, Torrent ha destacat la importància del 26 de maig perquè, ha dit, “els republicans tenen l’oportunitat històrica de canviar Europa, fer que rebenti tota la repressió i que l’Oriol Junqueras es planti al bell mig d’Europa”.

Per la seva banda, la candidata al Parlament Europeu, Diana Riba, ha explicat que Junqueras i Raül Romeva li han demanat que “cadascú de nosaltres siguem la seva veu”. Riba també ha recordat que el 28 d’abril els vots van "trencar els murs de les presons, i el dimarts l’Oriol i el Raül, entraran amb el cap ben alt al Senat i al Congrés”.

De cara el 26M, però, demana anar més enllà i “trencar també el mur de l’Estat espanyol”. “Fem que tots aquells que voldrien que es podreixin a la presó, vegin com el 26 de maig l’Oriol Junqueras entra al Parlament Europeu”, ha enfatitzat.

Tots dos han intervingut en un acte de campanya a Tortosa, amb el candidat a l'alcaldia Xavier Faura, i la seva número 2, Maria Jesús Viña, que ha demanat tornar a situar un republicà a l'alcaldia de la ciutat 80 anys després de l'execució de Josep Rodríguez, que va ser alcalde de Tortosa per Esquerra Republicana.

Etiquetes