Torrent: “Ahir es van haver d’empassar el somriure de la victòria; el 26M se’l tornaran a trobar a Europa. Depèn del nostre vot”

Riba alerta que es vol suspendre els presos polítics com a diputats per “suspendre els resultats electorals” del 28A i demana tornar a trencar el mur el 26M

El president del Parlament, Roger Torrent, ha assegurat que les eleccions d’aquest 26 de maig, a Europa i els municipis, és un “plebiscit” entre democràcia o repressió, de presó o llibertat. “Va de portar un pres polític al bell mig d’Europa, Oriol Junqueras, de dur la decència i la dignitat republicana al bell mig de les institucions”, ha apuntat. I de fer que la imatge d’aquest dimarts al Congrés dels Diputats i al Senat es torni a repetir a Brussel·les.

En una jornada, ahir, de “dignitat intensa i especial”, Oriol Junqueras i Raül Romeva van entrar a les Corts amb un “somriure als llavis”. “Els que els volen podrint-se a la presó i silenciats es van haver d’empassar el somriure de la victòria! Ara se’l tornaran a trobar a Europa, depèn del nostre vot!”, ha exclamat Torrent en reivindicar Esquerra com un partit que s’ha mantingut “fidel” als principis i valors des del 1931.

També en aquest sentit s’ha expressat la candidata a les europees, Diana Riba, que ha demanat posar Europa “davant del mirall” el 26M com el republicanisme va posar-hi l’Estat el 28A. “Volen suspendre uns resultats electorals, volen acabar amb una ideologia; si Espanya està disposada a tenir una imatge repressora i poc democràtica, tornem a trencar el mur el 26M, fem que un pres polític guanyi les eleccions europees a Catalunya”, ha insistit.

És en aquest context que Riba ha lamentat que la dreta continuï ara criminalitzant els independentistes un cop arrencada una legislatura que “hauria d’estar marcada per la distensió i l’entesa”. “Demanen encara més repressió; i veiem com el PSOE, acovardit, li demana a la fiscalia que li faci la feina bruta”, ha advertit la número 2 a les eleccions europees per Esquerra Republicana des d’un acte de campanya a Sabadell.

En clau històrica també s’ha expressat el candidat a l’alcaldia de la ciutat, Juli Fernàndez, que ha apel·lat a la victòria republicana de 1931. “M’adreço a la bona gent de Sabadell que vol un govern honest; que vol un govern que defensa els drets socials, que vol que estiguem al costat dels drets nacionals i de la construcció de la república; ens és igual qui vau votar a les espanyoles! Diumenge omplim les urnes de Sabadell republicanisme i honestedat”, ha encoratjat.