Salut demana no sortir de casa als veïns de bona part de l’àrea metropolitana, el Segrià i la Noguera per frenar els casos de coronavirus

Vergés ha explicat que almenys durant dues setmanes es limiten les reunions a 10 persones i es redueix l'aforament als bars i restaurants

Evitar un nou confinament total. Aquest és l’objectiu de la consellera de Salut, Alba Vergés, que ha comparegut per explicar les noves mesures decretades pel Govern de la Generalitat per frenar els casos de coronavirus a les zones on hi ha més transmissió. Segons ha detallat la consellera “les mateixes mesures que vam decretar per tres barris de l’Hospitalet, les ampliem a 13 municipis més” de l’àrea metropolitana. Es tracta de Barcelona, l’Hospitalet, Viladecans, el Prat de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Boi, Cornellà, Sant Just Desvern, Esplugues, Montcada i Reixac, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià del Besòs i Badalona. A més a més, els brots a Lleida també han fet que el Govern decidís aplicar aquestes mesures a tota la comarca del Segrià i ampliar-ho també a La Noguera.

Així, Vergés ha demanat als veïns i veïnes d’aquestes poblacions quedar-se a casa i només fer desplaçaments si és imprescindible, com per anar a treballar, cuidar persones grans o anar a comprar productes bàsics. “Cal reduir l’activitat social. Evitar ser molts és el primer, per això limitem les trobades de més de 10 persones, tant en l’àmbit públic com privat, perquè aquestes trobades són la font principal de transmissió del virus”, ha afirmat la consellera. Entre les restriccions anunciades, també s’inclou el tancament de locals d’oci nocturn, gimnasos i la reducció de l’aforament en bars i restaurants.

La consellera de Salut ha recordat la importància de seguir les recomanacions i les mesures d’higiene i seguretat. “Vam dir que havíem d’aprendre a conviure amb el virus, sabem que això crea angoixa i incertesa, però hem de fer, entre tots i totes, que aquesta incertesa no acabi amb mesures més estrictes com un confinament total. Depenem de tots i totes nosaltres", ha conclòs Vergés.