Sabrià, sobre la ILP: “Això no va de gestos; nosaltres treballem per exercir la independència de forma efectiva”

Els republicans insisteixen que cal una unitat estratègica per “guanyar definitivament”

Una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) no és el camí per aconseguir la independència, ja que tècnicament és inviable i suposa incomplir la mateixa llei catalana que regula les ILP. Així ho ha explicat el president del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, en roda de premsa al Parlament.

De fet, Sabrià ha assegurat que els republicans treballen cada dia per fer efectiva la independència. I "això vol dir no només declarar-la, sinó exercir-la”, ha afirmat donant suport a l’abstenció dels republicans a la Mesa. "Tècnicament aquesta ILP no es podia tirar endavant i políticament no té sentit fer-ho ara com ara, perquè això no va de gestos, va de guanyar la llibertat de manera definitiva i això no ens ho permetia fer aquesta ILP”, ha constatat el dirigent dels republicans.

Per això, Esquerra manté sobre la taula que la línia a seguir passa per l’estratègia unitària de l’independentisme, un “camí conjunt per fer un nou octubre i guanyar definitivament”. “Per nosaltres exercir la independència, no només declarar-la, és imprescindible; cal bastir una estratègia perquè no sigui només un gest de cara a la galeria”, ha afirmat

Els republicans han recordat en aquest sentit que hi ha sis precedents, des del 2008 i fins ara, en què s’han rebutjat ILPs per incompliment de la mateixa llei que les regula. I de fet, tant la presidenta Carme Forcadell com els presidents Ernest Benach i Roger Torrent, i el vicepresident Lluís Corominas, van explicar-se en aquests mateixos termes davant del Suprem. Tots van afirmar ja llavors que en el cas de les ILPs, d'acord amb la llei catalana, la Mesa ha d'entrar en el fons.

Etiquetes