Esquerra anima a concentrar el vot independentista per fer història i guanyar a Barcelona i Europa

Els republicans es conjuren per tornar a fer de la capital de Catalunya una ciutat republicana 80 anys després i per situar un pres polític al Parlament Europeu

Guanyar a Barcelona i a Europa. I fer història. Esquerra Republicana ha fet una crida a concentrar el vot independentista aquest 26M per fer història en unes eleccions transcendentals per al futur del país. Unes eleccions que permetran tornar a fer de Barcelona una capital republicana, 80 anys després, amb l’alcaldia d’Ernest Maragall i situar alhora un pres polític, l’Oriol Junqueras, al cor d’Europa.

En l’acte de tancament de campanya al Bon Pastor aquest divendres, a Barcelona, els republicans s’han conjurat per a una victòria aquest diumenge, després dels resultats del 28A, que legitimin a les urnes l’independentisme, la república i el progrés.

Des de Soto del Real, on són empresonats injustament, la veu d’Oriol Junqueras i Raül Romeva s’ha sentit clara: "Allibereu-nos amb els vostres vots, porteu-nos a la llibertat. Doneu-nos l'oportunitat de representar-vos cada dia millor. Sempre amb un somriure. No ens negueu els vots imprescindibles per la feina, que no falti cap vot per Esquerra Republicana!”, ha arengat Junqueras en un vídeo.

"No hem parat de somiar malgrat la foscor i els barrots que ens empresonen, i no pararem de somiar i amb la força del diumenge, el somni serà imparable!", ha reblat Romeva.

Per fer-ho possible, “que cap vot independentista es despisti”. “El 26M va de guanyar i pot anar d’un vot, hem d’estar satisfets d’haver fet el vot correcte!”, ha exclamat el vicepresident del Govern, Pere Aragonès, reivindicant que es concentri el vot en Ernest Maragall.

Aragonès també ha demanat donar una lliçó democràtica a qui ha alterat els resultats del 28A “amb més o menys complicitat”. “Han decidit suspendre qui va guanyar les eleccions i ens suspenen perquè no ens poden guanyar, i ho demostrarem diumenge: la democràcia, la república i Catalunya no se suspenen!

També en aquesta línia s’ha expressat la secretària general d’Esquerra, Marta Rovira, que ha intervingut des de Ginebra, on viu exiliada. "Fem que la República guanyi a les urnes; poden intentar suspendre i criminalitzar la democràcia, però la veritat guanyarà; feu que tots els vots siguin dins l'urna i que no ens puguin censurar ni suspendre més", ha encoratjat.

També per fer possible la victòria 80 anys després a Barcelona. "Sempre ens han dit que era impossible però estem a punt de fer-ho; fem que l'Ernest Maragall guanyi a Barcelona i l'Oriol Junqueras a Europa!", ha insistit Roger Torrent, president del Parlament, que s’ha mostrat “fart” d’un PSOE “acomplexat” per un tripartit de dretes.

Amb fermesa, Ernest Maragall i la seva número 2, Elisenda Alamany, han reivindicat la capitalitat republicana i progressita de Barcelona."Si la voleu forta i capital de la República i voleu la independència, voteu Esquerra Republicana! Demano el vot als ciutadans crítics amb Colau, a tots els progressistes i a tots els independentistes", ha afirmat explícit Maragall, hores abans que expiri la campanya, per “completar el viatge”.

Tenim a tocar una oportunitat històrica: que mentre jutgen a líders, mentre ens amenaça l’extrema dreta, intervenen institucions, tinguem un alcalde republicà independentista, i progressista per la nostra ciutat. Votem amb el cor! Vull la capital del meu país republicana, oberta, que sàpiga protegir la gent, que sigui la capital de la república que ens mereixem!”, ha reclamat Alamany davant de mig miler de persones.