Vergés: “Hem incorporat més de 1.200 professionals en el sistema de salut català en les últimes setmanes'

La titular de Salut reitera la importància de seguir les mesures de protecció i prevenció contra el coronavirurs

La consellera de Salut, Alba Vergés, ha destacat el gran desplegament que ha fet el sistema sanitari del país durant l’emergència sanitària provocada pel coronavirus. "Hem incorporat més de 1.200 professionals en el sistema de salut català en les últimes setmanes”. Vergés ha explicat que aquestes incorporacions s’han fet "en la mesura que hem anat ampliant la capacitat del sistema sanitari amb més llits”.

En concret, per disciplines, el personal contractat pel Departament de Salut és el següent:

• 289 metges i metgesses
  • 365 infermers i infermeres
  • 36 persones jubilades
  • 100 persones voluntàries que gestionen l’estat de salut de la població a través de l’aplicació mòbil
  • 278 persones d'altres professions i disciplines i formacions de grau sanitàries
  • 270 persones al telèfon d’atenció 061

El paper de l’atenció primària és imprescindible i central en la gestió del coronavirus
Alba Vergés Consellera de Salut

Per altra banda, la consellera ha recordat com n’és d’important “que siguem conscients de com ens està afectant el coronavirus. Per això cal insistir en la protecció de tothom, hem de protegir-nos com a societat i mantenir les mesures de prevenció”, ha assegurat.

En la roda de premsa diària, la titular de Salut també ha reivindicat el paper de l’atenció primària en aquesta situació d’emergència sanitària: “el paper de l’atenció primària és imprescindible i central en la gestió del coronavirus. L’hem reorganitzada per atendre el volum de demanda d’afectades per la covid-19 i no desatendre les altres patologies, també de forma no presencial i domiciliària”, ha conclòs la consellera.