Esquerra s'ha compromès aquest matí a impulsar el Pla Especial de Protecció del Medi Natural i del Paisatge del Delta del Llobregat en la pròxima legislatura. La portaveu d'Esquerra al Parlament, Anna Simó, així ho ha anunciat avui des del paratge natural del Remolar, on ha lamentat que 'aquest conveni encara no estigui ni aprovat inicialment 10 anys després que Esquerra presentés al Parlament la resolució 58/VI reclamant-ho'. Simó també ha anunciat que 'Esquerra vol integrar el Delta del Llobregat dintre del PEIN que protegeixi i integri tots els espais i zones humides del Delta' i ha avançat que 'des dels ajuntaments del Delta del Llobregat els regidors i regidores d'Esquerra estan fent la petició als plens perquè aquest espai s'inclogui dins del conveni Ramsar', tal i com ja havia sol·licitat DEPANA, i que reconeix a nivell europeu la conservació i l'ús sostenible de les zones humides.
Des de l'any 1996 hi ha hagut un projecte del Ministeri de Medi Ambient paralitzat 10 anys per millorar i refer l'espai fluvial del Llobregat lligat a les obres de la N II-Llobregat. No va ser fins als pressupostos de l'Estat dels anys 2005 i 2006, que Esquerra va condicionar, que es van destinar partides de 7 milions d'euros per executar els treballs, que ara s'estan portant a terme amb el concert de les 3 administracions (Estatal, Generalitat i local) per recuperar el riu i integrar-lo paisatgísticament. 'Quan Esquerra ha estat decisiva a Madrid ha posat les bases per l'execució de tot un seguit d'accions per protegir l'espai', ha afirmat Simó, 'que va condicionar que es creés un Consorci que gestiona els recursos per recuperar el riu'.
Ara Esquerra vol fer un segon pas endavant per tirar endavant un nivell de protecció integral, perquè 'actualment hi ha unes 920 hectàrees protegides amb nivells de protecció molt diferents i cal incorporar-ne 200 hectàrees més en un nivell de protecció únic'.
Simó ha volgut posar en valor la feina feta per Esquerra a l'hora de protegir el Delta del Llobregat amb aquest compromís de futur que també estan adoptant els ajuntaments de la zona gràcies a una acció coordinada dels electes locals d'Esquerra. Gavà i el Prat ja han aprovat mocions encaminades en aquests compromisos, i pròximament també es presentaran a debat en els Plens de Viladecans, Castelldefels i Sant Boi. El regidor del Prat, Joan Camps, ha explicat que 'les mocions insten la Generalitat a realitzar els tràmits necessaris perquè l'Estat s'adhereixi a la convenció Ramsar i per augmentar el grau de protecció de la zona amb l'aprovació del Pla Especial de Protecció del Medi Natural i del Paisatge del Delta del Llobregat'.