La diputada del grup parlamentari d’Esquerra, Teresa Aragonès, davant la imminència del judici contra vint-i-cinc activistes de Greenpeace que el passat 26 d’abril van realitzar una protesta pacífica davant les instal·lacions de la central nuclear de Vandellòs II, ha volgut fer arribar la solidaritat i el suport d’Esquerra a l’organització ecologista.
Aragonès ha explicat que “des d’Esquerra sempre hem defensat i defensem, dia a dia, l’expressió de les idees i de la discrepància mitjançant qualsevol forma de manifestació democràtica i no violenta”. La diputada d’Esquerra afirma que “és des d’aquest convenciment que volem fer arribar la nostra complicitat, no només en la forma -el dret a manifestar-se pacíficament- sinó també en el fons, denunciant que s’hagin prioritzat interessos econòmics o productivistes per davant de la seguretat en instal·lacions d’alt risc potencial per a les persones i el medi”.
Teresa Aragonès pensa que és de sentit comú exigir als responsables polítics i empresarials que estan al capdavant dels organismes i de les empreses que gestionen les instal·lacions nuclears del nostre país “un grau de responsabilitat ètica i professional digne de la societat en la que vivim”.
Des d’Esquerra es referma el compromís de seguir treballant per a un país lliure de risc nuclear i, mentrestant, de combatre la desídia, el descontrol institucional i les inèrcies acomodatícies o interessades que puguin posar-nos en perill a tots plegats.