Esquerra exigeix al govern espanyol respectar el resultat del 21-D, la llibertat dels presos polítics i la retirada de les forces d’ocupació

La senadora d’Esquerra Republicana, Elisenda Pérez, ha reptat el govern espanyol a ser demòcrates i acceptar els resultats de les eleccions del 21D.

“Acceptaran el resultat si hi ha una majoria a favor de la República catalana o mantindran la violència i la repressió?”, ha reblat la republicana al ministre d’Interior, Juan Ignacio Zoido. En aquest sentit, Pérez ha reiterat que no pot haver-hi eleccions lliures “si empresonen als rivals polítics per complir amb el seu programa electoral”.

Elisenda Pérez Senadora d’Esquerra Republicana

Per això, ha exigit que s’alliberin tots els presos polítics. “Tenim 10 persones, homes i dones, tancades a la presó, a més de 600 quilòmetres de la seva família i amics per defensar el mandat democràtic del poble de Catalunya. Reivindiquem la llibertat dels presos polítics perquè puguin concórrer lliurement a les eleccions”, ha exclamat, per llegir a continuació en veu alta els noms de tots els empresonats. La republicana ha criticat també que el PP, que mai ha guanyat a Catalunya, “pretén imposar la seva voluntat a la població catalana”, tot plegat, amb el suport del PSOE i C’s.

D’altra banda, el senador d’Esquerra Republicana, Xavier Castellana, ha preguntat també al ministre d’Interior quin és el cost total fins ara de “les forces d’ocupació” de la Policia Nacional i Guàrdia Civil desplegades a Catalunya. “Quant ens està costant l’amenaça i la repressió que estan exercint a Catalunya”, ha etzibat el republicà durant la sessió de control d’aquest dimarts al Senat. Castellana ha formulat una bateria de preguntes al ministre Zoido com ara: “Quant ens està costant el vaixell de Piolín o els hotels on s'estan allotjant?; quant ens ha costat el pagament d'hores extres? O quant costa diàriament el manteniment de tots aquests policies desplaçats?”. El ministre s’ha negat a donar cap resposta durant la sessió pública, però sí que s’ha compromès a enviar les dades per correu al senador.

Xavier Castellana Senador d’Esquerra Republicana

Tanmateix, el republicà ha fet un repàs d’alguns dels abusos que han comès els efectius desplegats a Catalunya durant les últimes setmanes, i especialment, durant la celebració del referèndum de l’1 d’octubre. En aquest sentit, Castellana ha recordat que un jove ha perdut la visió d’un ull per una bala de goma disparada per la policia. “Pilotes de goma que a Catalunya estan prohibides arran del cas d’Ester Quintana”, ha insistit. Castellana també ha mencionat el cas de dos joves de Lleida que han estat detinguts per haver denunciat a Facebook la brutalitat policial de l’1 d’octubre. Per tot plegat, el representant d’Esquerra a la cambra alta ha reclamat al ministre Zoido que retiri els agents desplegats. ”Li exigeixo que acabi amb aquests abusos i tregui les seves forces d'ocupació de la nostra terra”, ha conclòs.