El president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana al Parlament, Josep Maria Jové, durant la seva intervenció. MARC PUIG

Jové i Aragonès adverteixen el govern espanyol que “la resposta no son investigacions opaques o comissions secretes”, sinó “la transparència i desclassificar documents”

“Avui hem vist declaracions de la ministra de Defensa que la incapaciten políticament per seguir en aquest càrrec. Són extremadament greus: que perquè defensem el que defensem, hi ha via lliure per entrar a les nostres vides, per vulnerar la nostra intimitat”. Així s’ha referit aquest dimecres el president de la Generalitat, Pere Aragonès, a les declaracions de Margarita Robles al Congrés dels Diputats justificant l’espionatge a l’independentisme. El president ha demanat a Robles que “assumeixi responsabilitats”: “El CNI estava sota la seva responsabilitat; si no ho sabia, per incompetent; i si ho sabia, per vulnerar els drets més bàsics”, ha dit.

Aragonès ha fet aquestes declaracions en resposta a una pregunta a la sessió de control del president del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Josep Maria Jové, que ha considerat “del tot insuficient i injustificable” la resposta del govern espanyol a l’escàndol. “La resposta no son investigacions opaques o comissions secretes, la solució és la transparència, desclassificar documents”, ha sostingut Jové, que ha llançat una advertència: “Com més trigui la resposta, més greus seran les conseqüències legals i polítiques”.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, durant la sessió de control al Parlament.. MARC PUIG

El diputat ha denunciat que es tracta d’una cas “que atempta contra els drets fonamentals”. “Suposa una vulneració flagrant de la intimitat de molts de nosaltres i de la llibertat política i ideològica”, ha afirmat. “No s'hi val ni escudar-se en secrets oficials, ni camuflar-se sota mantres de "l'estat de dret. Volem saber qui ha llegit les nostres interlocucions, qui té les fotografies dels nostres fills, i quin ús n'han fet”, ha exigit Jové. “Ja n’hi ha prou de mentides i de repressió. Volem respostes i que es depurin responsabilitats”, ha sentenciat.

En el mateix sentit, Aragonès ha advertit les afectacions no són només individualment de les persones espiades, sinó que “quan un diputat o un president és espiat no pot realitzar la seva tasca”. “Això provoca una vulneració clara de la integritat de les institucions de Catalunya”, ha conclòs.