Esquerra a l'Ajuntament de Girona ha contactat amb diverses associacions de la ciutat perquè facin una crida als ciutadans a omplir de senyeres i banderes estelades els balcons dels carreres que recorrerà la famosa prova ciclista. Amb aquesta iniciativa es vol aprofitar la repercussió mediàtica mundial del Tour per fer un clam de catalanitat. No en va, entre els actes previs a la sortida dels ciclistes s'han previst actuacions de dues tradicions arrelades al país com els castellers i els gegants.
L'àrea de Relacions Ciutadanes de l'Ajuntament de Girona, que gestionen regidors d'Esquerra, s'ha posat en contacte amb diverses entitats cíviques per demanar als ciutadans de Girona que es visualitzi la catalanitat de la sisena etapa del Tour 2009, que per primera vegada sortirà des de Girona.
La primera tinent d'alcalde de Girona i portaveu d'Esquerra al consistori, Cristina Alsina, considera vital aprofitar la prova ciclista 'per reivindicar els elements i la nostra identitat, com fan la majoria de ciutats franceses, però des de la nostra òptica catalana'. En aquesta mateixa línia, la portaveu republicana considera necessari 'aprofitar el Tour perquè es vegi que som a Catalunya'.
Castellers i gegants
Amb el mateix objectiu de reivindicar el sentiment català en aquesta sortida de la cursa, l'Ajuntament de Girona ha promogut que durant les hores prèvies a la sortida del 9 de juliol hi hagi actuacions de castellers i colles de gegants, com a representació i símbol de les tradicions populars de Catalunya.
La crida a penjar senyeres i estelades a balcons i finestres es fa especialment al centre de la ciutat, per on circularà la caravana publicitària i esportiva del Tour.
La cursa sortirà de la rotonda del Rellotge i passarà per la Gran Via fins al carrer Sant Francesc, anirà cap a la plaça Catalunya, el passeig General Mendoza, el carrer Ultònia, el Migdia, el carrer de la Creu, la plaça dels Països Catalans i la prolongació d'Emili Grahit abans de deixar la ciutat i fer la sortida llançada des de la rotonda dels Àngels.
Promoció mundial
L'Ajuntament de Girona espera que el pas del Tour suposi un gran aparador per a la ciutat i que se'n tregui rèdit durant els propers mesos. Algunes veus han criticat el cost, ja que l'Ajuntament invertirà 100.000 euros, que se sumen a la mateixa quantitat que hi aporta la Diputació. Només la firma Etap contribueix amb 5.000 euros de subvenció