El president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana al Parlament, Josep Maria Jové, durant la seva intervenció. MARC PUIG

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, assenyala que el Govern afronta la propera sessió de la taula de negociació amb la voluntat d'arribar a acords concrets per “revertir part de l’arquitectura repressiva" de l'Estat

“La negociació per la resolució d’un conflicte polític necessita voluntat, determinació, reconeixement de les parts, igualtat de condicions i garanties”, ha situat aquest dimecres al Parlament el president del grup d’Esquerra Republicana, Josep Maria Jové. Unes garanties, ha subratllat, que mentre “uns les exigien” Esquerra Republicana “ara les està construint”. Enfront de la feina dels republicans, ha avisat que “el 'no a tot' no ens apropa ni a l'amnistia, ni a l'autodeterminació ni a la independència”.

En la sessió de control al Govern, Jové ha insistit en què a la reunió de la taula de negociació de la propera setmana “hi haurà metodologia i garanties”, i ha reclamat que “caldrà garantir passos decisius en l’estratègia antirepressiva”. “Són aquestes condicions mínimes que ens han de permetre afrontar un procés de negociació per abordar el fons de la qüestió: resoldre el conflicte polític”, ha mantingut.

En la mateixa linia s’ha expressat el president de la Generalitat, Pere Aragonès, que ha explicat que el Govern afronta la propera sessió de la taula de negociació “amb tota la voluntat” de poder arribar a acords concrets per “revertir part de l’arquitectura repressiva que s’ha anat desenvolupant els darrers anys a l’Estat i que és una pedra en el camí de la resolució del conflicte”.

No podem perdre oportunitats, perquè el ‘com pitjor, millor’ no existeix. Com pitjor, pitjor
Pere Aragonès President de la Generalitat de Catalunya

No deixar perdre l’oportunitat

“La nostra voluntat és que en una primera fase tota aquesta part antirepressiva quedi prou avançada per afrontar l’arrel del problema: la relació política entre Catalunya i l’Estat i la manca de resposta a la demanda majoritària de la ciutadania per decidir lliurement el seu futur”, ha detallat Aragonès.

Jové ha avisat que el moment requereix de “mirada llarga”, i ha alertat que “deixar perdre” la finestra d’oportunitat i “no sumar esforços” és una “irresponsabilitat”. “No serà fàcil, hi haurà moltes dificultats”, ha reblat Aragonès. “Però no podem perdre oportunitats, perquè el ‘com pitjor, millor’ no existeix: “Com pitjor, pitjor”, ha afegit el president.

“Lluitarem cada mil·límetre que allunyi la repressió de tantíssimes persones d'aquest país i cada mil·límetre que apropi aquest país a un futur lliure, net de corrupció i socialment just”, ha conclòs Jové.