Esquerra Republicana impulsa el Programa de Lideratge Feminista Maria Dolors Bargalló

Una iniciativa que neix de la Vicesecretaria General de les Dones del partit per tal de reforçar l'activitat política en perspectiva feminista i crear xarxa entre les dones republicanes

Crear espais de formació i empoderament de dones és imprescindible per Esquerra Republicana. I el Programa de Lideratge Feminista Maria Dolors Bargalló n'és un primer pas. Un projecte impulsat des de la Vicesecretaria General de les Dones del partit amb l'objectiu de reforçar els coneixements necessaris per desenvolupar l'activitat política de les dones republicanes des d'una perspectiva feminista.

La Vicesecretària General de les Dones d'Esquerra Republicana, Raquel Sans, ha explicat que l'objectiu és una formació en lideratge feminista "canviant el prisma i mostrant que hi ha una altra manera de gestionar i de liderar". "És una oportunitat única per seguir treballant les xarxes de sororitat dins la nostra organització política", ha afegit Sans.

L'oferta formativa està dirigida a dones del parit que ostenten càrrecs orgànics o càrrecs públics com alcaldesses i regidores. Un total de 18 dones rebran la beca per participar en la primera edició del programa que comença aquest mes de setembre.

El projecte s'emmarca en l'estratègia de continuar feminitzant el partit "des d'un punt de vista més qualitatiu i no tant quantitatiu" com ha explicat Sans. Un treball intern que permetrà crear un espai estable per adquirir i acompanyar el desenvolupament de les competències i coneixements en lideratge feminista.

Raquel Sans, Vicesecretària General de la Dona d'Esquerra Republicana, a l'Assemblea de Dones d'Esquerra Republicana celebrade el 10 de juliol

Durant sis mesos les dones seleccionades rebran formació contínua en sessions teòriques i pràctiques, així com espais de treball col·lectiu i individual. Els mòduls formatius que s'impartiran són:

• Gènere, desigualtats i interseccionalitats
  • Gestió i polítiques amb perspectiva de gènere
  • Polítiques de gènere
  • Lideratge feminista
  • Comunicació i marca personal
  • Competències directives

Homenatge a Maria Dolors Bargalló:
Històricament, diverses dones han exercit el lideratge dins d'Esquerra Republicana. Invisibilitzades pel patriarcat, Maria Dolors Bargalló és una de les referents de la II República. La seva trajectòria vital i política respon a la defensa dels valors republicans i, com a estendards d'aquests valors, l'educació, la igualtat entre homes i dones, l'antifeixisme i la sobirania de Catalunya.

Membre fundadora d'Esquerra Republicana, Maria Dolors Bargalló va participar en la recollida de signatures per a l'Estatut de 1932. En un món d'homes, Bargalló va haver de negociar amb ells perquè les dones poguessin votar. A més, va ser una dona de referència i pionera en organitzar i polititzar les dones.

Cada cop que Maria Dolors Bargalló se situava en un d'aquests espais desenvolupava competències pròpies d'un estil de lideratge republicà, feminista i internacionalista que és necessari reivindicar i reconèixer.