Laura Castel intervé al Senat / Marc Puig

La senadora i única membre independentista de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa, Laura Castel, ha recollit les signatures de tota la delegació d’Ucraïna

La senadora d’Esquerra Republicana i única membre independentista de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa, Laura Castel, ha promogut una declaració escrita en suport als opositors de Putin que lluiten per la pau a Rússia. La iniciativa ha recollit un total de 40 signatures, entre les quals les de tota la delegació d’Ucraïna que ha pogut assistir aquesta setmana a l’assemblea.

La declaració, promuguda per Castel i coliderada pel representant del grup Die Linke a l’assemblea Andrej Hunko, s’ha presentat aquesta setmana a Estrasburg durant l’assemblea extraordinària convocada per debatre i proposar l’expulsió de Rússia del Consell d’Europa i tots els seus organismes. El document ha quedat obert a la resta de membres que el vulguin signar.

Fins a 14.000 persones han sigut detingudes per les forces de seguretat del govern de Putin des que va començar la invasió”, alerta Castel i recull la declaració escrita. La republicana fa una crida a tots els estats membres a “mostrar el suport unànime” als moviments pro democràtics per part dels opositors russos, ja que el seu paper és determinant mentre aquesta situació continua. “El suport als defensors dels drets humans, les forces democràtiques i els mitjans independents a Rússia és crucial”, clou Castel.

Després de l'assemblea extraordinària per l’agressió de Rússia a Ucraïna, el resultat ha estat unànime: s’ha determinat que Rússia ha de deixar de formar part del Consell d’Europa i de tots els organismes que el componen. El Comitè de Ministres, que és qui pren la decisió final, ho farà a partir de la recomanació de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa.