Esquerra multiplicarà per deu els recursos destinats a l'atenció domiciliària

El secretari general d'Esquerra, Joan Puigcercós, ha anunciat que Esquerra posarà en marxa un "pla de xoc de l'atenció domiciliària, pel qual es multiplicaran per deu els recursos que destina la Generalitat a l'atenció domiciliària i es passarà de 8,6 a 82 milions d'euros". Amb aquesta proposta es pretenen "assolir ràtios europees similars a les de França o Holanda, que estan entre el 6 i el 10%, mentre que a Catalunya no arriba ni al 2%". Amb tot plegat, s'arribarà a més de 100.000 persones.

"No es tracta només de més persones que hi treballin, sinó també de més hores", ha explicat Puigcercós, "ha de ser una atenció professional i de qualitat. També ens centrarem a dur l'equilibri territorial a les zones rurals i semirurals, que fins ara han estat les grans abandonades", ha dit.

La proposta preveia també que la Generalitat assumeixi de forma progressiva fins al 2015 el 66% del cost de l'atenció a les persones grans dependents (ara n'assumeix el 35%) i així rescabalar el deute històric amb els ajuntaments. A més, "impulsarem plans locals d'atenció per a la gent gran amb dependències als municipis de més de 50.000 habitants i a les comarques amb taxes d'envelliment superiors al 20% de la població".