Concert a l'Acampada Jove 2019. ACN

Els republicans insten el govern espanyol a baixar l’IVA cultural al 4% i a posar en marxa un pla de reimpuls per garantir el futur del sector

Des de fa molt de temps el sector cultural pateix una situació gairebé insostenible, que amb la COVID-19 s’ha vist encara més agreujada. Per això, Esquerra Republicana ha presentat aquest dijous al Senat, coincidint amb la Diada de Sant Jordi, una sèrie de mesures treballades conjuntament amb associacions del sector cultural per tal que puguin fer front a la crisi econòmica present i futura derivada de la crisi sanitària.

Les demandes del sector han estat reiterades durant els darrers anys, però poques vegades han derivat en canvis legislatius. Durant aquesta crisi sanitària les pèrdues al sector es calculen milionàries. En aquest sentit, els republicans veuen imprescindible donar-hi respostes urgents per tal d’evitar conseqüències encara més catastròfiques en un futur.

Davant la falta d’iniciativa del govern de l’estat per pal·liar la greu situació del sector, Esquerra Republicana – EH Bildu ha registrat una moció al Senat que fa seves les principals demandes: baixar l’IVA cultural fins al 4%, declarar els béns culturals com a béns de primera necessitat, o la creació d’un pla de reactivació i reconstrucció econòmica per empreses, treballadors autònoms i entitats sense ànim de lucre.

Així mateix, els republicans reclamen que es reconegui el dret a rebre la prestació de l’atur per a professionals del sector eliminant el requisit temporal mínim exigit, així com la creació d’una campanya de suport per impulsar el consum cultural quan finalitzi la crisi.

En els propers dies, Esquerra Republicana presentarà diverses proposicions de llei per a forçar els canvis legislatius necessaris per defensar la cultura, en tant que sector essencial i que cal protegir. Són moltes les iniciatives que els mateixos actors, actrius, companyies, etc, han posat en marxar per fer més suportable el confinament i l’estat d’alarma. “Ens toca als polítics fer nostres les seves reivindicacions” diuen els republicans.

Podeu consultar el document registrat aquí: