Un grup de membres del Parlament Europeu ha celebrat avui a Brussel·les la reunió constitutiva del nou grup de suport l'objectiu principal del qual serà facilitar un procés de pau al País Basc. Durant la reunió s'ha adoptat un manifest de suport al procés de pau i s'han triat dos copresidents: l'eurodiputat d’Esquerra, Bernat Joan, i l'alemany Helmuth Markov, del Grup Parlamentari GUE/NGL.
El grup de suport promourà i acompanyarà el procés de pau i treballarà en estreta col·laboració amb els agents de la iniciativa social Konponbidea.
Després de la reunió constitutiva d'aquest matí, l'eurodiputat català ha declarat: "Estic molt satisfet d’haver participat en l’establiment d’aquest grup, que estic segur que contribuirà de forma significativa a obrir camins d'enteniment en un moment esperançador per a tothom. Posarem tota la nostra obstinació a treballar de bracet amb la societat civil basca amb vista a col·laborar activament a favor d'un autèntic procés de pau al País Basc”.
Joan es mostra convençut que la pau és una prioritat per a tots els habitants del País Basc i per a tothom qui estimi el País Basc. Segons ell, ”la pau implicarà més progrés i més democràcia. La violència, tan sols dolor i reculada".