Esquerra participa en la manifestació per reclamar mesures efectives contra el canvi climàtic

Una delegació d'Esquerra ha participat aquesta tarda a la manifestació convocada per una quarantena d'entitats cíviques i que sota el lema 'El clima no està en venda' ha reclamat als representants dels països que es reuniran la setmana que ve a Barcelona per a preparar la cimera del Clima de Copenhaguen del mes de desembre, un 'compromís just, vinculant i transformador de manera que signifiqui una aposta ferma per encarar amb decisió el major repte que la humanitat té plantejat en aquest moment', ha afirmat la diputada d'Esquerra Laurà Vilagrà. La diputada ha encapçalat la delegació d'Esquerra juntament amb el regidor a l'Ajuntament de Barcelona Xavier Florensa, i acompanyats pels presidents de les sectorials de Cooperació, David Minoves; de Moviments Socials, Toni Garcia; i de Medi Ambient i Energia, Quim Sangrà,
Vilagrà ha recordat que 'Esquerra ha defensat la revolució verda com a element fonamental per ajudar a sortir de la crisi econòmica i per assentar les bases d'un nou model productiu'. 'És un moment clau, crisi vol dir canvi, i no es pot escoltar als immobilistes que escudats en la situació econòmica plantegen que tot quedi igual. No actuar ara sortirà car en un futur' ha sentenciat. La diputada també ha recordat que 'els nostres avis van fer la revolució industrial sense cotó, carbó ni acer. Nosaltres farem la revolució verda sense gas, petroli ni urani però per fer això és necessari aprofitar el talent que sempre ha existit a Catalunya'.
Esquerra, com les entitats convocants, demana a les parts que es reuniran la propera setmana a Barcelona que estableixin fites agosarades en la lluita contra l'escalfament global i que proposin mecanismes eficaços per al seu assoliment. Al mateix temps, aquestes mesures han de contemplar l'equitat Nord-Sud i la solidaritat amb les generacions futures, amb el reconeixement del deute ecològic i han de fer canviar estratègies productives i energètiques, avui en dia ja obsoletes. Vilagra considera que 'Catalunya pot ser capdavantera en aquesta lluita, però per créixer en aquest sentit i ser un país capdavanter en la lluita contra el canvi climàtic és necessària la revolució verda'.