Esquerra porta a debat el model de la gestió del Prat demà al Congrés

El portaveu d’Esquerra al Congrés, Joan Ridao, serà l’encarregat de defensar demà dimarts la proposició de llei presentada per la formació per tal de buscar un nou model de gestió del Prat. Ridao considera que cal que el president del govern espanyol 'posi damunt la taula el model de gestió del Prat', perquè aquest deixi de ser un 'aeroport subsidiari i alimentador de Barajas'.

'En aquest nou model la part catalana ha de tenir una participació majoritària i determinant', ha afegit Ridao. El portaveu d’Esquerra assegura que el problema del Prat no és de dimensions. 'La T2 és cinc vegades més petita que la nova, i així i tot té un trànsit de 30 milions de passatgers l'any i hi ha aeroports més petits que gestionen més vols internacionals', ha explicat.

El problema, segons Ridao, és que 'Aena ha apostat per una gestió centralitzada' i que el govern espanyol ha firmat convenis internacionals que 'imposaven Barajas com a únic destí i Iberia com a únic operador'. En aquest sentit, Ridao ha recordat que Zapatero es va comprometre a renegociar aquests convenis.

'L'aeroport del Prat és un cas insòlit en el context aeroportuari europeu'
, ha considerat Ridao, i ha posat de relleu que només el 5,4% dels vols del Prat són internacionals. 'Els altres aeroports europeus tenen una potent demanda, l'aeroport del Prat també, i són capitals de regions importants, com és el cas de Barcelona', ha dit el dirigent independentista, 'el que no té el Prat és una gestió potent, descentralitzada i competitiva'. Fet pel qual Esquerra portarà al Ple del Congrés aquest debat, a través d’una proposició de llei.