Esquerra proposa un contracte de transició al món laboral per al jovent

El portaveu d’Esquerra al Congrés dels Diputats, Joan Tardà, ha presentat les principals esmenes al projecte de llei de millora del creixement i l’ocupació, entre les quals destaca el contracte de transició al món laboral per al jovent, "els reis de la precarietat" segons Tardà.

Tardà, acompanyat per Josep Ginesta, membre de la Sectorial de Treball, ha explicat que "hem intentat reconvertir el contracte de formació perquè sigui una eina útil que doni una certa estabilitat al jovent que no generi la precarietat que sí que genera el contracte de formació”. Ginesta ha recordat que “el 40% de la gent jove té contractes precaris”.

Joan Tardà ha explicat que “estem d’acord amb l’essència de les 30 iniciatives que proposa el Reial Decret. No volem esmenar les parets mestres del projecte, però sí incidir en tres àmbits que queden oblidats com són el jovent, l’economia social i tot el que afecta les cooperatives i l’àmbit de la discapacitació”. En aquest darrer àmbit es proposa “incrementar les bonificacions ponderant els incentius en funció de l’edat, el sexe i el grau de discapacitat, i actualitzar-les anulament d’acord amb l’IPC”.