El portaveu republicà al Congrés, Gabriel Rufián.

El Grup Republicà insta a el govern espanyol a paralitzar les execucions hipotecàries i prorrogar automàticament els contractes de lloguer que finalitzin durant l’estat d’alarma

El Grup Republicà al Congrés ha registrat aquest divendres una Proposició no de Llei que insta el govern espanyol a suspendre de forma urgent, i mentre duri l’estat d’alarma, el pagament de les quotes de lloguer a les famílies que han vist reduïts els seus ingressos per la crisi de la Covid-19, establint compensacions per als petits tenidors d’habitatge. La proposta reclama també que se suspengui el pagament dels subministres bàsics com la llum, l’aigua i el gas a les persones afectades per la crisi.

Esquerra Republicana porta així al Congrés les reivindicacions que el seu portaveu a Madrid, Gabriel Rufián, va fer al ple de la Cambra Baixa que va debatre les mesures econòmiques i socials posades en marxa pel govern de Pedro Sánchez, unes mesures que Rufián va qualificar “d’insuficients”. "El nostre deure no només és protegir la gent del virus. Es també protegir-la d'un acomiadament, d'un desnonament o de la misèria que arribarà demà. No ho oblidin", va exposar des de la tribuna.

Entre les mesures proposades hi ha la de suspendre el pagament dels préstecs hipotecaris a les famílies afectades per la crisi del coronavirus, així com el pagament de lloguer a autònoms i pimes que han vist caure la seva facturació, i compensar les comunitats autònomes i entitats locals del pagament de les quotes suspeses en els lloguers de protecció social.

A més, els republicans plantegen que es prorroguin automàticament tots aquells contractes de lloguer d’habitatge habitual que finalitzin durant la vigència de l’estat d’alarma, i que es paralitzin tots els expedients d’execucions hipotecàries i d’impagament de lloguers que comportin desnonaments.

Podeu veure la iniciativa registrada aquí: